شناسهٔ خبر: 67663076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

دولت چهاردهم برای تقویت فرهنگ دینی و امنیت ملی به «زیارت» توجه جدی داشته باشد

حجت‌‌الاسلام مروی با اشاره به آثار متعدد فردی و اجتماعی امر زیارت، گفت: دولت جدید و مجلس شورای اسلامی برای تقویت فرهنگ دینی، انسجام و امنیت ملی باید به مقوله زیارت توجه جدی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با تقدیر از تلاش‌های شهید جمهور و مجلس در همراهی با آستان‌های مقدس، اظهار داشت: شهید رئیسی حقیقتا اقدامات خوبی را برای کمک به امر زیارت آغاز و پایه‌ریزی کرد که امیدوار هستیم با پیگیری مجلس و دولت جدید این اقدامات به سرانجام برسد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به تسهیل امر زیارت زائران، به آثار مثبت فردی و اجتماعی زیارت اشاره کرد و افزود: زیارت بر ارتقای فرهنگ دینی مردم و انسجام و امنیت ملی تأثیرگذار است، زیارت آثار تربیتی فراوانی برای زائران داشته و موجب آرامش و رشد معنوی، اخلاقی و روحی آنان می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأثیرات زیارت بر رشد دینداری اجتماعی و تأثیر آن بر معنابخشی به زندگی انسان مدرن، تصریح کرد: باید قدر نعمت بی‌بدیل مضجع شریف رضوی را دانست؛ دولت و مجلس باید به مسئله زیارت نگاهی جدی داشته باشند و به آن توجه ویژه کنند، مقوله زیارت موضوعی شهری و استانی نیست، مسئله‌ای ملی با آثار ملی است.

حجت‌‌الاسلام مروی با بیان اینکه مجلس بسیار می‌تواند در توسعه سفرهای زیارتی و مساعدت به زائران برای تشرف به اعتاب مقدسه کمک‌رسان باشد، پیشنهاد تشکیل «فراکسیون استان‌های زیارتی» در مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد و گفت: تشکیل فراکسیون نمایندگان سه استان زیارتی خراسان رضوی، قم و شیراز برای فراهم آوردن شرایط تشرف آسان به اماکن متبرکه بسیار می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

وی با اشاره به برخی نیازهای زائران در مشهد همچون پارکینگ، اسکان ارزان قیمت، حمل و نقل عمومی و غیره، ابراز داشت: بر اساس آمار بیش از ۸۰ درصد زائران با خودروی شخصی به مشهد مشرف می‌شوند، بنابراین تأمین پارکینگ یکی از اولویت‌های مهم است؛ همچنین موضوع تأمین اسکان ارزان قیمت از دیگر نیازهای زائران بوده که امکانات شهر مشهد و استان خراسان رضوی برای رفع آن‌ها کافی نبوده و باید مجلس و دولت با نگاه ملی ورود کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری‌های آستان قدس رضوی با مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات زائران و مجاوران در مشهد، خاطرنشان کرد: آستان قدس برای رفع مشکلات زائران و مجاوران به طور موقت زیرگذر حرم را به عنوان پارکینگ و محل تردد اختصاص داده، درحالی‌که در طراحی ابتدایی و ساخت زیرگذر حرم کاربری عبادی و رواق مدنظر بوده است، اکنون پارکینگ‌های زیرگذر هم دیگر پاسخگوی جمعیت زائران نبوده و از سوی دیگر حرم مطهر نیز به فضاهای زیارتی و عبادی برای زائران به ویژه در مناسبت‎های خاص نیازمند است.

همچنین در ابتدای این جلسه نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان برنامه‌ها و اقدامات خود برای رفع مشکلات استان و کمک به تسهیل امر زیارت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما