شناسهٔ خبر: 67663008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آمادگی بانک مرکزی برای عرضه ارز اربعین بدون کد سماح

رئیس‌کل بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای عرضه ارز دینار اربعین بدون ارایه کد سماح خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع به ستاد اربعین بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه جلسه ستاد اربعین با اعلام اینکه آماده‌ایم از هفتم مردادماه ارز اربعین را از طریق شعبات منتخب هفت بانک عامل به زائران عرضه کنیم، گفت: یکی از نقاط ضعف عرضه ارز زیارتی در سال گذشته، دیر بودن زمان عرضه بود. به این دلیل که برخی زائران زودتر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال زمان عرضه را یک ماه زودتر اعلام کردیم.

فرزین بیان کرد: سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد. امسال بانک مرکزی و بانک‌های عامل، این آمادگی را دارند تا بدون ارائه کد سماح، ارز اربعین را عرضه کنند. البته این موضوع به تصمیم‌گیری ستاد اربعین بستگی دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌های عامل برگردانند.

وی اظهار کرد: زوار ۵ سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به قیمت ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما