شناسهٔ خبر: 67662870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اوپن ای آی کارمندانش را به دلیل افشاگری اطلاعات تحت فشار می‌... -

اقتصاد ایران: یک افشاگر اوپن ای آی در نامه ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار بررسی توافقنامه های محدود کننده عدم افشای این شرکت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در نامه ای که سناتور چاک گرسلی در اختیار این نشریه قرارداده، آمده است: با توجه به ریسک های احتمالی مربوط به استفاده غیرمسئولانه از هوش مصنوعی ما از اعضای کمیسیون می خواهیم به سرعت تحقیقی درباره توافقنامه های پیشین اوپن ای آی آغاز و تلاش های فعلی شرکت برای تضمین پیروی از قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار را بررسی کند.

در نامه ادعا شده بود، اوپن ای آی کارمندانش را مجبور به امضای توافقنامه ای می کند تا آنها از حقوق فدرال خود برای پرداخت غرامت به افشاگران چشم پوشی کنند.

افشاگر مذکور از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته اوپن ای آی را برای هر مورد توافقنامه نامناسب جریمه کند.

سخنگوی این کمیسیون نیز در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد درباره وجود یا عدم وجود شکایت افشاگر اوپن ای آی هیچ اظهار نظری نمی کند. سناتور گرسلی که مدعی است نامه مذکور توسط یک افشاگر ارائه شده، دراین باره می گوید: هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و چشم انداز فناوری را تغییر می دهد. به نظر می رسد سیاست های اوپن ای آی و عملکردهای آن تاثیری منفی بر حق افشاگران برای صحبت کردن و دریافت غرامت مناسب برای افشای اطلاعات محافظت‌شده‌شان بگذارد.

این خبر نخستین بار در نشریه واشنگتن پست منتشر شد. افشاگران مدعی شده اند اوپن ای آی قراردادهای بسیار محدود کننده استخدام، پرداخت پاداش و عدم افشای اطلاعات سختگیرانه برای کارمندان ارائه کرده که ممکن است به جریمه کارمندانی منجر شود که نگرانی هایی درباره این شرکت میان مقامات فدرال ایجاد کرده اند.

همچنین طبق نامه افشاگر اوپن ای آی، این شرکت کارمندان را موظف می کند قبل از افشای اطلاعات برای رگولاتورهای دولت فدرال آمریکا از شرکت رضایت دریافت کنند.

نظر شما