شناسهٔ خبر: 67662811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

انصارالله: به زودی اهداف هسته‌ای آمریکا در تیررس موشک‌های یمنی خواهد بود

رابطه بین انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراق دیگر بر کسی پوشیده نیست به طوری که روابط دو طرف به طرز چشمگیری توسعه یافته و فراتر از هماهنگی و مشورت مستمر است، طرفین پس از نبرد طوفان الاقصی روابط خود را به مرحله عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی گسترش داده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رابطه بین انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراق دیگر بر کسی پوشیده نیست به طوری که روابط دو طرف به طرز چشمگیری توسعه یافته و فراتر از هماهنگی و مشورت مستمر است، طرفین پس از نبرد طوفان الاقصی روابط خود را به مرحله عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی گسترش داده‌اند.

به گزارش الجزیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله یمن در بیانیه‌های رسمی از اجرای عملیات نظامی مشترک میان «نیروهای مسلح یمن» و «مقاومت اسلامی عراق» برای ضربه زدن به اهداف حیاتی در داخل اسرائیل خبر داده است.

از نوامبر گذشته، نیروهای انصارالله یمن حملاتی را با پهپادها و موشک‌های بالستیک و کروز به مواضعی در بندر اشغالی ایلات انجام داده‌اند و در حال جنگ علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و خلیج عدن هستند، در حالی که آمریکا و بریتانیا از ژانویه گذشته با انجام حملات هوایی علیه مواضع حوثی‌ها در یمن به این عملیات یمنی‌ها پاسخ داده‌اند.

    فعالیت مشترک

سرتیپ عزیز رشید، از افسران اداره روابط عمومی وابسته به وزارت دفاع در صنعا که ریاست آن را سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله برعهده دارد، گفت: عملیات مشترک بین انصارالله و عراق در چارچوب هماهنگی و فعالیت مشترک برای حمایت از مقاومت فلسطین در غزه و حمایت از مردم فلسطین که در معرض نسل‌کشی فجیع قرار دارند، انجام می‌شود.

سرتیپ رشید خاطرنشان کرد: عملیات پشتیبانی مشترک عراق و یمن از طریق اتاق‌های عملیات نظامی هماهنگ شده و با توجه به انتخاب اهداف و زمان مناسب برای رسیدن پهپادها و موشک‌ها به عمق اهداف اسرائیلی انجام می‌شود. او گفت که نظامیان از جزئیات و دقت این عملیات مطلع است.

وی به الجزیره گفت: تاکنون چندین هدف حیاتی در دو شهر حیفا و ایلات مورد حمله قرار گرفته است لذا فعالیت مشترک میان انصارالله و مقاومت عراق در این چارچوب منظم انجام خواهد شد.

    نمایندگی سیاسی انصارالله در عراق

منابع انصارالله یمن به صراحت درباره حضور عناصر نظامی خود در خاک عراق صحبت نکردند، این در حالی است که رسانه‌ها اخیرا از حضور نمایندگی سیاسی این گروه در بغداد خبر داده‌اند.

ابو ادریس احمد الشرفی، اهل منطقه کحلان الشرف در استان حجه یمن، به عنوان نماینده انصارالله در عراق حضور دارد و خانه‌ای برای او اختصاص داده شده و در یک دفتر مخصوص در محله الجادریه به عنوان یکی از محله‌های معروف بغداد در مقام نمایندگی انصارالله فعالیت دارد.

ابوادریس الشرفی، دیدارهای رسمی با مقامات دولتی عراق انجام می‌دهد و روابط انصارالله را با گروه‌های مقاومت عراق تقویت می‌کند و دائماً به دیدار شیوخ و قبایل  عشایر عراقی می‌رود.

به نظر می‌رسد عملیات نظامی مشترک بین انصارالله و مقاومت اسلامی در عراق شاهدی بر استحکام روابطی است که دو طرف را به هم نزدیک می‌کند و تأییدی بر اتحاد نیروهای «محور مقاومت» است که از ایران تا عراق، سوریه، لبنان و حتی یمن در چارچوب حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه و مقابله با تجاوزات اسرائیل امتداد دارد.

سرتیپ راشد حضور عملی انصارالله در همه جبهه ها را بعید ندانست و گفت: اگر منطقه وارد عملیات نظامی گسترده شود، محور مقاومت حضور خواهد داشت، زیرا نبرد سرنوشت‌ساز و مورد اهتمام همه خواهد بود. مسئله فلسطین موضوع محوری محور مقاومت است.

وی افزود: آنچه مورد اهتمام ما قرار دارد موشک‌های راهبردی است که یمن را قادر می‌سازد تا دامنه عملیات نظامی خود را گسترش دهد، حتی اگر مستقیماً در جنوب لبنان یا در عراق حضور نداشته باشیم.

    جنگ در منطقه

سردار راشد در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست رهبران برجسته انصارالله از مصر مبنی بر حضور آنها در رفح به منظور ورود به نوار غزه و حمایت از مقاومت فلسطین و مقابله با ارتش اسرائیل، گفت: این درخواست از سوی یک نهاد رسمی در صنعا ارسال شده است، ما این درخواست را تکرار می‌کنیم، اگر حکومت و نیروهای مصری اجازه ورود به نیروهای یمنی را بدهند، آماده‌ایم تا به همراه برادرانمان در مقاومت فلسطین برای مقابله با دشمن اسرائیلی شرکت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا محور مقاومت در صورت ورود انصارالله به جنگ با کشورهای منطقه در کنار آنها خواهد ایستاد، گفت: اگر آمریکا به کشورهای وابسته خود در منطقه فشار بیاورد تا در یمن علیه ما اقدام مشترک انجام دهند، محور مقاومت یقیناً با همه توانش در کنار ما خواهد بود.

این مقام یمنی افزود: «من فکر می‌کنم که آمریکا مستقیما وارد هیچ جنگی در منطقه نخواهد شد، زیرا ایران، عراق و لبنان نیروی نظامی غیرقابل انکاری دارند، در صورت ورود آمریکا به جنگ، غرب بیشتر از شرق تاثیر خواهد پذیرفت، اماکن حیاتی کشورهای منطقه و هر کشوری که در جنگ شرکت کند، آسیب خواهد دید و باب المندب تحت کنترل کامل ما در خواهد آمد.»

سرتیپ راشد تصریح کرد: یمن با داشتن موشک‌های هایپرسونیک و میدان عملیات گسترده از دریای سرخ گرفته تا باب المندب، خلیج عدن و دریای عرب، اقیانوس هند و حتی مدیترانه موجب شده است «گزینه‌های استراتژیک آمریکا پایان یابد و هیچ انتخاب و گزینه‌ای برایش باقی نماند.»

وی در پایان گفت: «مشخصا بعد از یکسال، یمن موشک‌هایی در اختیار خواهد داشت که می‌تواند به اروپا و اقیانوس اطلس برسد لذا اهداف هسته‌ای آمریکا در تیررس موشک‌های یمنی خواهد بود.»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما