شناسهٔ خبر: 67662235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

۲۴ پروژه زیربنایی راهداری در آذربایجان شرقی در حال اجراست

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل ۲۴ پروژه زیربنایی را در سطح استان آغاز کرده که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا پایان فصل کاری سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی، غلامرضا رسول‌زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در بازدید خبرنگاران رسانه‌های استان از پروژه‌های راهداری گفت: پروژه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در شهرهای مختلف از جمله مراغه و هشترود، کلیبر، اهر، شبستر و مرند در خال اجراست که در کل ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفته شده‌است.

وی یکی از این پروژه‌ها را تقاطع غیر هم‌سطح شهرک صنعتی بعثت تبریز اعلام‌کرد و افزود: این پل دوقلو با دهانه ۴۰ متری با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی شروع شده بود که امثال سرعت احداث آن افزایش یافته و در صورت تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار، تا پایان فصل کاری ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تقاطع غیر هم‌سطح سردرود را هم یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرا اعلام‌ و تأکید کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در سال جاری که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

رسول زاده اضافه‌کرد: پل شهرک سلیمی آذرشهر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث واریانت المجی‌کلیبر، تعریض خروجی مراغه هشترود، تعریض جاده اهر به کلی بر و پروژه ورودی هوراند به طول ۴ کیلومتر از دیگر پروژه‌های جاری است که در صورت تخصیص اعتبار در کمترین زمان ممکن افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ۸۷۷ نقطه پرحادثه مصوب کشوری، ۲۰ مورد در استان آذربایجان شرقی قرار داشت گفت: ۱۰ مورد از این نقاط را از اوایل سال ۱۴۰۲ تاکنون رفع کرده‌ایم و ۱۰ نقطه دیگر در حال اجراست که ۵۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی برای کاهش سالانه ۱۰ درصد حوادث رانندگی یادآور شد: ۴۰ دستگاه در کاهش تصادفات نقش دارند که باید همه این دستگاه‌ها نقش خود را ایفا کنند تا نتیجه مطلوب به‌دست آید.

نظر شما