شناسهٔ خبر: 67662173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

این استان‌ها منتظر بارش باران تابستانی باشند

صاحب‌خبر -
گروه جامعه: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها خبر داد. به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان افزود: امروز (۲۴ تیر) در برخی نقاط گیلان ، اردبیل، غرب مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی میشود.

وی افزود: این وضعیت دوشنبه (۲۵ تیر) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی و سه شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه (۲۸ تیر) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.
 
 

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شرایط برای رشد ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد در جنوب شرق فارس، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات هرمزگان فراهم خواهد بود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.ضیاییان اضافه کرد: شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد شد. خلیج فارس و شرق تنگه هرمز نیز طی پنج روز آینده به تناوب مواج است. دریای خزر یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه به نسبت مواج پیش‌بینی می‌شود.  

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ تیر) صاف، تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۶ تیر ) صاف، تا قسمتی ابری،گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما