شناسهٔ خبر: 67661986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

آشنایی کودکان البرزی با فرهنگ عاشورا

همکاران  مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در آستانه‌ی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اعضای مراکز را با فرهنگ عاشورا آشنا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، همانگونه که پیش‌تر در خبرها اشاره شد، اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع محرم و عاشورا، از ابتدای ماه محرم در مراکز مختلف ثابت و سیار کانون استان البرز آغاز شده و اعضا با شعار تابستونتو با یاد حسین (ع) بساز در فعالیت‌های مختلف مانند معرفی شخصیت، معرفی کودکان عاشورایی و نقش کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا، شعرخوانی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، پرده خوانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، حضور پیدا می‌کنند.

در آستانه فرا رسیدن نهمین و دهمین روز از ماه محرم همزمان با تاسوعا و عاشورایی حسینی نیز اجرای این برنامه‌ها در مراکز کانون با شور حضور اعضا ادامه دارد.

طاهره سادات سجادی، مسئول مرکزغدیر کانون در مهدی آباد منطقه چهارباغ کرج در این خصوص گفت معرفی وقایع دهه ی اول محرم  همراه معرفی ویژه  شخصیت حضرت ابوالفضل برادر امام حسین ع ؛شعر خوانی با عنوان آری حسینم و آشنایی اعضا با نذر و علل پخش نذری از فعالیت‌های اجرایی در این مرکز است.  

آشنایی کودکان البرزی با فرهنگ عاشورا

علی امام وردی زاده، مربی فرهنگی کتابخانه سیار نیز از حضور این کتابخانه در منطقه زیبا دشت و اجرای فعالیت‌های مختلف مانند  چاپ سربند، معرفی کتاب شام غریبان و معرفی شخصیت کودکان عاشورایی به کودکان این منطقه خبر داد.

آشنایی کودکان البرزی با فرهنگ عاشورا

دنیا یار محمدی، مربی فرهنگی مرکز کانون در هشتگرد نیز از تشکیل حلقه‌ی کودکان عاشورایی در این مرکز و  آشنایی آن‌ها  با کودکانی که در واقعه ی عاشورا حضور داشتند سخن گفت.

آشنایی کودکان البرزی با فرهنگ عاشورا

نادیا باقری مسئول مرکز مجتمع هم از اجرای فعالیت‌های معرفی وقایع، شعرخوانی، کاردستی و کارگاه بحث آزاد  و ساخت دکور نمایش محرمی با همکاری اعضا، به عنوان ویژه برنامه‌های عاشورایی این مرکز یاد کرد.

در دیگر مراکز کانون البرز نیز فعالیت‌های مشابهی در حال اجراست.

نظر شما