شناسهٔ خبر: 67661942 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز ارسال آثار برای جوایز اسکار ۲۰۲۵

حسین شایسته

آکادمی اسکار اعلام کرد که هم اکنون وب سایت آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک برای ارسال آثار واجد شرایط برای رقابت اسکار ۲۰۲۵، باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ارسال‌ وب‌ سایت آکادمی برای ارسال آثار در شاخه‌های عمومی شامل بهترین فیلم، انیمیشن بلند، انیمیشن های کوتاه، فیلم های مستند، فیلم‌های کوتاه مستند، فیلم‌های بین المللی (غیرانگلیسی زبان)، فیلم‌های کوتاه، موسیقی متن اصلی و موسیقی متن اصلی، باز است.

ارسال آثار در تاریخ‌های مختلف بین ۱۵ اوت تا ۱۴ نوامبر بسته به شاخه ارسالی و تاریخ احراز شرایط آن است. (شاخه‌های عمومی، انیمیشن‌های بلند، مستند و انواع فیلم‌های کوتاه دارای دو تاریخ ارسال مختلف هستند، یکی برای پذیرش که قبل از اول جولای واجد شرایط هستند و دیگری برای آثاری که در آن تاریخ یا بعد از آن واجد شرایط می‌شوند).

 نود و هفتمین دوره جوایز اسکار یکشنبه، ۲ مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفند) در سالن دالبی هالیوود برگزار خواهد شد. فیلم پرفروش گیشه تابستانی یعنی انیمیشن «Inside Out ۲»، فیلم‌های منتخب جشنواره کن از جمله «آنورا»، «امیلیا پرز» و «ماده» از جمله مهم‌ترین آثاری هستند که شانس درخشش در جوایز اسکار پیش رو دارند.

در جوایز اسکار ۲۰۲۴ که در ماه مارس گذشته برگزار شد، «اوپنهایمر» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و شش جایزه دیگر از جمله بهترین کارگردانی (کریستوفر نولان)، بهترین بازیگر مرد (کیلین مورفی) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رابرت داونی جونیور) را از آن خود کرد. جایزه بهترین بازیگر زن به «اما استون» برای بازی در فیلم «بیچارگان» رسید و «داوین جوی راندولف» هم برای فیلم «جاماندگان» برنده اسکار نقش مکمل زن نام گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما