شناسهٔ خبر: 67661434 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کتاب چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر منتشر شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: بوشهر- کتاب چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر نوشته امید آزادی‌جو در قالب ۴۷۲ صفحه منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر با هدف آشنایی با ویژگی‌های طبیعی و ظرفیت‌های ناشناخته علمی، تاریخی و گردشگری چشمه‌های استان بوشهر به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب به قلم امید آزادی‌جو (کارشناس ارشد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر) و ولی الله همرایان آزاد (کارشناس ارشد منابع آب) و به همت شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان بوشهر به چاپ رسیده است.

کتاب چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر دارای هفت فصل است که شامل مقدمه و کلیات، زمین‌شناسی، آب‌شناسی، محیط‌زیست، چشمه و سازه‌های مهندسی در دوره باستان، چشمه‌ها؛ پزشکی و سلامت و اطلس تصاویر و شناسنامه چشمه‌ها است.

محتوای فصل‌های مختلف کتاب به تفصیل مطالب مرتبط با چشمه‌های استان بوشهر با ارائه تصاویر، ذکر آمار و بانک اطلاعاتی به همراه نمودارها، توصیف ویژگی آنها از منظر زمین‌شناسی، آب‌شناسی، زیست‌شناسی، باستان‌شناسی، تاریخی، گردشگری و درمانی پرداخته است و در فصل آخر (هفتم) نیز اطلس تصاویر و شناسنامه چشمه‌ها در تقسیم‌بندی شهرستان‌ها پرداخته شده است.

امید آزادی جو عنوان کرد: این کتاب می‌تواند فرصتی برای عموم دوستداران طبیعت و محیط زیست، سرمایه‌گذاران، دانش آموزان، دانش‌پژوهان و محققین فراهم کند تا در زمینه‌های حفظ محیط‌زیست، کاوش‌های علمی، تفریحی – گردشگری و همچنین آشنایی با میراث ارزشمند به جای مانده از نیاکان ما، داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این اثر بتواند انگیزه و گامی هر چند کوچک برای آشنایی و تحقیقات بیشتر، حفظ محیط زیست، حفظ آثار تاریخی و باستانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و سازگار با کم آبی و همچنین توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب باشد.

نظر شما