شناسهٔ خبر: 67661095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رمز پیروی از ائمه (ع)، حب به آن‌ها است

سخنران مذهبی گفت: اگر امام علی (ع) محور جامعه ما باشند، ایشان ما را برادر یکدیگر می‌کنند، اما این زمانی رخ می‌دهد که امام (ع) را به‌عنوان حبل میان خود بپذیریم؛ علت این انتخاب این است که امام علی (ع) ظرفیت و تحمل این محوریت را دارند و در این مسیر رمز پیروی از ایشان، حب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان شامگاه گذشته _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در مراسم شب هشتم محرم هیئت انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه دشمنان از درون امت حمله و نفوذ می‌کنند و از درون خود جامعه یارگیری می‌کنند، اظهار می‌کند: در جامعه‌ای که مورد حمله است، مؤمنان باید با امر به معروف و نهی از منکر مراقب یکدیگر باشند.

وی افزود: طبق آیات قرآن در جامعه دو صدا ممکن است شنیده شود، صدای پیامبر و ولی که اگر این صداها جاری باشد و به آن عمل شود، جامعه را به حرکت درمی‌آورد و از تفرق دوری می‌شود، اما صدای دوم دشمن درونی است که اگر صدای فاسق یعنی کسی که در عمل از دین خارج شده است بلند شود، بین برادران دینی فسق و دروغ به‌وجود می‌آید و میان آن‌ها تفرقه می‌افتد و نهایت این عمل پشیمانی است.

سخنران مذهبی با تاکید بر اینکه خبر در جامعه باید تبیین و صحت آن مشخص شود و سپس پخش شود، یادآور شد: اخبار باید بر محور نبی و دین تحلیل شود و نباید هر زمزمه‌ای را باور کرد.

حجت‌الاسلام شریفیان با بیان اینکه اگر جامعه پیرو حرف پیامبر باشد، اخوتی میان امت شکل می‌گیرد که ما را بدان امر کرده‌اند، عنوان کرد: جمع، محور لازم دارد؛ اگر جمع ایمانی باشد، باید محور آن مصدر ایمان باشد و به طریق مشابه اگر جامعه رحمانی باشد، محور باید مصدر رحمانیت باشد؛ جمع شدن امت نیز به دلیل رحمانیت محور اصلی است.

وی تاکید کرد: اگر امام علی (ع) محور جامعه ما باشند، ایشان ما را برادر یکدیگر می‌کنند، اما این زمانی رخ می‌دهد که امام (ع) را به‌عنوان حبل میان خود بپذیریم؛ علت این انتخاب این است که امام علی (ع) ظرفیت و تحمل این محوریت را دارند و در این مسیر رمز پیروی از ایشان، حب است.

سخنران مذهبی با بیان اینکه حب و محبت سه مرحله را طی کرده است، خاطرنشان کرد: بالاترین رشته رحمت جامعه حب میان خدا و پیامبر است که به این واسطه پیامبر را «معدن الرحمة» می‌خوانند، در ادامه ایشان ما را به سوی خویش دعوت می‌کنند و حب ما نسبت به ایشان و پذیرش با عمق وجود شکل می‌گیرد و نتیجه این دو «ان المومنون اخوة است یعنی حبی که میان اعضای جامعه به وجود می‌آید.

نظر شما