شناسهٔ خبر: 67661046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بهبود کمی و کیفی عملکرد دستگاه قضایی نیاز به برنامه عملیاتی دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به ارتقای بهبود عملکرد دستگاه قضایی گفت: برای حرکت در راستای تعالی وضعیت دستگاه قضایی باید تا پایان سال بر یک برنامه عملیاتی حرکت کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - شانزدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سالن امامت دادگستری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) که الگویی برای تمامی انسان‌های آزاده و ظلم ستیز است گفت: قیام کربلا قیامی به وسعت تاریخ و پهنه تمام جهان هستی است و هر روز ندای یاری جستن از ناحیه انسان‌های مظلوم و گرفتار در تمامی نقاط دنیا از جمله مردم مظلوم غزه که ناجوانمردانه به دست سفاکترین رژیم منحوس قتل عام می‌شوند شنیده می‌شود و وظیفه هر آزاد مرد و زنی است که در مقابل ظلم و ستم به شیوه مولای خود ایستادگی کند.

عتباتی ادامه داد: کار در دستگاه قضایی و سنگر احقاق حق در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نوعی ادامه دهنده راه شهدای کربلا است و دفاع و ستاندن حق مظلوم از ظالم است، از این رو کارکنان دستگاه قضایی باید این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه به لزوم حرکت به سوی ارتقای کمی و کیفی خدمات دستگاه قضایی استان پرداخت و گفت: به منظور حرکت در راستای تعالی و بهبود وضعیت کمی و کیفی عملکرد دستگاه قضایی استان باید حرکت بر مدار برنامه عملیاتی و تحقق تمامی اهداف این برنامه تا پایان سال باشد.

وی در پایان از معاونین قضایی خواست در یک برنامه ریزی در اوایل ماه آینده در حوزه‌های قضایی مورد نظارت خود حضور یافته و بازرسی عمیقی را از عملکرد محاکم، دادسراها، اجرای احکام، شورا‌های حل اختلاف و سایر بخش‌های قضایی از لحاظ حرکت بر مدار برنامه عملیاتی بررسی و با شناسایی همه جانبه، بر تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تاکید و ارائه راهکار شود تا به اهداف برنامه عملیاتی برابر زمانبندی دست یافت.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه بر حرکت برنامه محور و تحقق اهداف برنامه عملیاتی تاکید و خواستار رصد اقدامات بخش‌های مختلف دادگستری استان توسط مسئولین قضایی شد.

در ادامه جلسه اسدی سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و زارع معاون قضایی و مسئول ارزشیابی قضات استان به ارائه گزارش آمار و عملکرد دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ پرداخته و سپس دستورات جلسه مطرح و پس از آن اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها پرداخته و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

نظر شما