شناسهٔ خبر: 67661004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

به نقل از دیگران؛

توصیه یک نماینده مجلس به پزشیکان؛ دوری از بانیان وضع موجود

عضو کمیسون اقتصادی مجلس می‌گوید: اعضای دولت سیزدهم بانیان وضع موجودند؛بنابراین نباید در دولت پزشکیان باشند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: کابینه نخستین مواجهه جامعه با شعارهای رئیس‌جمهور است و برداشت ایشان از وضعیت جامعه را نشان می‌دهد. علاوه بر این نشان‌دهنده میزان شناخت پزشکیان از مسائل و مشکلاتی است که کابینه باید آنها را برطرف کند. بر همین اساس به نظر می‌رسد باید چند مورد را مورد توجه قرار داد.

اولین مورد این است که نخستین بار است که جریان تحول‌خواه، توسعه‌گرا و اصلاح‌طلب از حاشیه شهرها و روستاها به صورت اکثریت رای جمع می‌کند و این یکی از مختصات و ویژگی‌های انتخابات اخیر بود.

این نماینده مجلس‌ خاطرنشان کرد: بر همین اساس اگر شاخص‌ها را کنار هم قرار دهیم یعنی رای حاشیه شهرها و روستاها، عدم حضور حداقل نیمی از جامعه در انتخابات و شعارها و بدنه حامی که در کنار پزشکیان بودند؛ اینها ایجاب می‌کند که ایشان در انتخاب کابینه از افراد تکراری که بخشی از وضعیت موجود متوجه اقدامات آنها در ادوار مختلف است، پرهیز کند. چون نمی‌توان برای تغییر وضع موجود از همان افراد استفاده کرد که خودشان بانی و باعث وضع موجود بودند. بنابراین در کابینه باید تغییر چهره دیده شود.

موسوی تاکید کرد: این لزوما به معنای انتخاب افراد جوان نیست، بلکه بحثم این است که افراد تکراری نیایند تا مجددا جامعه دچار یاس و ناامیدی شود، بلکه باید بتوانند امید را ایجاد کنند و انگیزه کار کردن داشته باشند. علاوه بر این، این افراد باید به تغییر و تحولات و توسعه ارتباطات بین‌المللی کشور باور داشته باشند. حتی استفاده از افراد کابینه فعلی یا افرادی که در دولت‌هایی حضور داشتند که از لحاظ مدل ذهنی و فکری، ارتباط با بین‌الملل و حوزه‌های خارجی در اولویت‌های کاریشان نبود؛ اشتباه و نقض غرض است. مردم باید این پیام را دریافت کنند افرادی که در دولت فعلی هستند حضورشان در دولت پزشکیان تکرار نشود؛ چرا که اصول گفتمانی دو دولت متفاوت است.

او در خصوص ویژگی‌های تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی احصا شده و برنامه‌های پژوهشکده‌ها و برنامه‌های دولت در این خصوص یکسان است.بنابراین به افراد توانمندی نیاز است که هماهنگ باشند و جسارت تصمیم‌های بزرگ را داشته باشند و بتوانند از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی برای برون‌رفت از وضعیت موجود استفاده کنند و اعتقاد به حضور آحاد مردم به خصوص بخش خصوصی در اقتصاد داشته باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: برون‌رفت از وضعیت موجود بدون حضور بخش خصوصی و بدون تسهیل ارتباطات بین‌الملل نشدنی است و بر همین اساس باید افرادی در تیم اقتصادی حضور داشته باشند که بتوانند برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم قدم‌های جدی بردارند. در غیراین‌صورت برنامه‌ها مشخص و یکسان است اما جسارت عملیاتی کردن تیم اقتصادی مهم است. موسوی در خصوص احتمال حضور طیب‌نیا، میدری و عبده از کارشناسان اقتصادی که در انتخابات در کنار پزشکیان بودند، گفت: این افراد مدیران باتجربه، خوشنام و کارآمدی هستند و به اولویت‌ها و گفتمان پزشکیان ایمان دارند و از ابتدا هم با ایشان بودند، اما اطلاع دقیقی از حضور این افراد در کابینه رئیس‌جمهور ندارم.

 

نظر شما