شناسهٔ خبر: 67660966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور نسبی کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا افزایش می یابد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در طارم ابری و ارتفاعات این شهرستان مه آلود است.

وی یادآور شد:‌ بعد از ظهر امروز افزایش ابرها و وزش باد را شاهد خواهیم بود که در برخی مناطق سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی با بیان اینکه فردا /دوشنبه/ نیز شرایط مشابه جوی در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی فعالی طی هفته پیش رو در استان نخواهیم داشت.

وی پدیده جوی غالب در استان را وزش باد بیان کرد و ادامه داد: سرعت وزش باد اغلب در بعدازظهرها به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۳ درجه،‌ خرمدره ۱۷ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما