شناسهٔ خبر: 67660951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افزایش آمار خشونت خانگی در استرالیا؛ کانبرا هشدار داد

آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان خشونت خانگی و در مجموع خشونت علیه زنان در اسرالیا افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - موضوع خشونت خانگی و خشونت علیه زنان در استرالیا، به یکی از چالش‌های بزرگ در این کشور تبدیل شده است. 

حال، دولت استرالیا متعهد شده که تعداد فضا‌های امن در سراسر این کشور را برای زنان و کودکانی که از خشونت خانگی فرار می‌کنند، ۲ برابر کند.

آماندا ریشورث، وزیر خدمات اجتماعی استرالیا گفته که دولت ۱۹ پروژه جدید را تامین می‌کند که ۷۲۰ مکان اضطراری جدید را برای قربانیان خشونت خانگی در مدت ۳ سال فراهم می‌کند. 

ریشورث در بیانیه‌ای گفت که پروژه‌های جدید بر بهبود دسترسی به اسکان اضطراری برای زنان و کودکان بومی، زنان و کودکان با پیشینه‌های فرهنگی و زبانی متنوع و زنان و کودکان دارای معلولیت متمرکز خواهد بود.

ریشورث در بیانیه‌ای گفت: خشونت خانگی یکی از دلایل اصلی بی‌خانمانی و عدم اطمینان در خانه برای زنان و کودکان در سراسر استرالیاست و ما می‌دانیم که تقاضا برای اسکان اضطراری افزایش یافته است.

این برنامه بخشی از برنامه ۱۰ ساله دولت برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و کودکان است. 

براساس گزارش موسسه بهداشت و رفاه استرالیا، ۲۳ درصد از زنان استرالیایی ۱۵ ساله و بالاتر، خشونت فیزیکی و یا جنسی را از طرف شریک زندگی خود تجربه کرده‌اند.

در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) تظاهراتی در سراسر استرالیا برگزار شد و معترضان خواستار پایان دادن به خشونت‌های جنسیتی پس از موجی از حوادث برجسته شدند.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا به‌تازگی اذعان کرده که این کشور راه درازی را برای مقابله با خشونت خانگی در پیش دارد.

آمار بالای سوختگی ناشی از خشونت خانگی

گاردین هم در گزارشی درباره خشونت خانگی در استرالیا، نوشت: براساس تحقیقات جدید، سوختگی‌هایی که زنان در حمله‌های خشونت خانگی متحمل می‌شوند، اغلب شدیدتر، عمیق‌تر و منجر به پیامد‌های سلامتی بدتری در مقایسه با سوختگی‌های تصادفی می‌شوند.

مرکز ثبت سوختگی استرالیا و نیوزلند (مرکز داده سوختگی استرالیا)، دریافت که در حالی که تقریبا ۱۰۰ زن استرالیایی در نتیجه خشونت خانگی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲ در واحد‌های تخصصی پذیرش شده‌اند، احتمالا آمار اصلی بسیار بالاتر باشد. 

به گفته گاردین، این ارقام شامل زنان بالغی است که برای عمل جراحی یا اقامت یک شبه در ۸ مورد از بزرگترین واحد‌های سوختگی کشور در این دوره بستری شده‌اند. در میان این افراد زنانی بودند که در حین حضور در مراکز بر اثر جراحات جان خود را از دست دادند. اما آن‌هایی که پیش از رسیدن به بیمارستان جان باختند یا کسانی که به دنبال درمان نبودند در این آمار محاسبه نشده‌اند.

تحقیقات جدید نشان داد که ۶ هزار و ۲۶۲ زن استرالیایی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲ در بخش‌های سوختگی بیمارستان‌ها برای بیش از یک روز بستری شده یا نیاز به عمل جراحی داشتند.

از این تعداد، ۱۵۷ مورد به دلیل سوختگی ناشی از خشونت بوده است و در ۶۰ درصد از این موارد، مرتکب مظنون یکی از شرکای فعلی یا سابق زندگی یا یکی از اعضای خانواده بوده است.

آمار بالای قتل زنان در استرالیا

سنترال وسترن‌دیلی در گزارشی نوشت، زن در ۱۲ روز گذشته در استرالیا به قتل رسیده‌اند. آمار‌ها همچنین حاکی از آن است که ۱۲ زن در طول ۱۰ هفته در این کشور به قتل رسیده‌اند.

در مجموع، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۴۰ زن در استرالیا به قتل رسیده‌اند. بر این اساس، هر ۴ یا ۵ روز یک زن در این کشور به قتل می‌رسد.

استرالیا در سال ۲۰۲۳ نیز شاهد ثبت بدترین آمار قتل زنان بود و شاهد شکسته شدن رکورد خشونت‌های خانگی در تعطیلات کریسمس بود.

این کشور از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۱ حدود ۲ هزار و ۱۲ مورد قتل شریک زندگی را ثبت کرده که از هر ۴ قربانی این آمار ۳ نفر زن هستند؛ فقط در سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰ زن استرالیایی قربانی پدیده قتل زنان شدند.

در همین حال، یک سازمان فعال حقوق زنان در استرالیا شمار زنان قربانی پدیده قتل زنان در این کشور را در سال گذشته ۷۴ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما