شناسهٔ خبر: 67660931 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدیمی: قهرمانی در جام جهانی هاکی دور از دسترس نیست

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هاکی درباره جام‌جهانی ۲۰۲۵ کرواسی گفت: برای کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی تلاش می‌کنیم زیرا این جایگاه با تجربه و کارنامه‌ای که داریم، قابل دسترسی است.

صاحب‌خبر -

بهرام قدیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درخصوص تیم‌های ملی مردان و بانوان هاکی کشورمان اظهار داشت: بازی‌های داخل سالن آسیایی آذر ماه برگزار خواهد شد و قهرمانی جهان نیز ۹ تا ۱۵ بهمن که تیم‌های ملی باید در آن‌ها شرکت کنند و انتظار مقام‌آوری نیز داریم. هفته اول مرداد اردوی‌های تیم‌های ملی آغاز می‌شود و مثل گذشته از بهترین مربیان بین‌المللی برای رسیدن به سکو استفاده خواهیم کرد.

بازی‌های داخل سالن آسیایی به دلیل پاندومی کرونا بارها به تعویق افتاده بود تا اینکه در نهایت از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌ها مقرر شد طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود.

تیم ملی هاکی داخل سالن ایران خرداد ماه امسال در مسابقات آسیایی در تولدی کورگان قزاقستان قهرمان شد. تیم ملی ایران که دارای رنکینگ ۲ جهان است به همراه مالزی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۵ که اواخر امسال به میزبانی کرواسی برگزار خواهد شد را کسب کرد.

رئیس فدراسیون هاکی ادامه داد: تیم ملی بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، نمایش خوبی را نشان داد اما متاسفانه در دقایق پایانی بازی، ضعف بدنی اجازه نداد که برتری در بازی را حفظ کنند. چنین مسائلی را کمیته‌فنی بررسی می‌کند و قطعا برای مسابقات پیش رو اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به رقیبان تیم ملی مردان در جام جهانی عنوان کرد: سال گذشته ایران در جایگاه سوم ایستاد؛ اتریش، هلند نیز به ترتیب اول و دوم شدند و آمریکا در رده چهارم قرار گرفت. این دوره سطح رقابت‌ها تغییر کرده و هلند و آمریکا حضور ندارند و آلمان و آرژانتین جای آن‌ها را گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که باید با آمادگی بیشتری پا به جام‌جهانی بگذاریم تا جایگاه خودمان را از دست ندهیم.

وی افزود: تیم‌هایی مانند لهستان، کرواسی و بلژیک به رقابت‌های جهانی اضافه شده‌اند که در سال‌های گذشته حضور نداشتند. از یک طرف به پیروزی برابر آنها امیدوار هستیم و از سوی دیگر به دلیل آمادگی بالایی که مقابل تیم‌های برتر جهان نشان دادند کمی نگران هستیم. با تمام این احوال باید برای کسب قهرمانی در جام‌جهانی تلاش کنیم زیرا این جایگاه با تجربه و کارنامه‌ای که داریم، قابل دسترسی است.

قدیمی درمورد روند تیم‌های پایه گفت: مسابقات زیر ۱۳ سال که عقب افتاده بود، در بخش دختران و پسران مرداد برگزار خواهد شد. اردوهای زیادی برای تیم‌های پایه و بزرگسال برگزار خواهیم کرد و همه هزینه‌ها نیز با خود فدراسیون است. البته حامیان مالی نیز بخشی از هزینه‌ها را تامین می‌کنند.

نظر شما