شناسهٔ خبر: 67660841 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

گفت‌وگوی آسیا با امیربهرام دارایی، مدیرعامل شرکت پارت دنا فوز

پارت دنا فوز؛ پنجره‌ای به آینده آسانسور

همایون فدایی ـ درآخرین روز برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، صنایع و تجهیزات وابسته با امیربهرام دارایی، مدیرعامل شرکت پارت دنا فوز گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

صاحب‌خبر -

* از رشته تحصیلی‌تان بگویید و این‌که در حال حاضر چه فعالیتی انجام می‌دهید؟

من فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر (سخت افزار) و فوق لیسانس MBA و دانشجوی دوره دکترای بیزنس هستم. ماموریت شرکت ما تمرکز روی انرژی‌‌های پاک و در واقع عملکرد‌‌های سیستم‌‌های آسانسور براساس کاهش مصرف انرژی است. بنابراین با این مأموریت، ما در ابتدا روی درایوهای آسانسور متمرکز شدیم و برندهای معتبر را به بازار ایران ارائه دادیم و بعد از آن برای این‌که مصرف انرژی پایین بیاید، موتور گیرلس را که صرفه‌جویی خیلی بالایی در مصرف انرژی دارد به بازار معرفی کردیم و در زمینه واردات این محصولات فعال بودیم که امسال از موتور گیرلس تولیدی خودمان در نمایشگاه رونمایی کردیم.
فدایی

* نیروی استنادی شما به شکل مستقیم و غیرمستقیم چقدر است؟

درخصوص موتورهای گیرلس سعی کردیم آن را با فرمتی جلو ببریم که برون‌سپاری کنیم، چون در واقع خیلی از کارهایی که در این پروژه انجام دادیم، تمرکز روی تجارب دیگران است. ما سعی کردیم که تجارب آنها را به داخل مجموعه خود بیاوریم. به‌طور مستقیم، ما تقریباً نزدیک به 40 نفر نیروی انسانی داریم و به شکل غیرمستقیم هم با توجه به این‌که این پروژه در بخش‌‌های مکانیک از متخصصین زیادی بهره گرفته شد، طبیعتاً تعداد نفراتی که با ما همکار و همراه بودند، خیلی زیاد است.

* از گارانتی و کنترل کیفیت محصولاتتان بگویید. چقدر به این مسئله توجه دارید؟

ما یک برند 15 ساله هستیم که پسزمینه مجموعه ما یک مجموعه تکنیکال است و واقعاً هر محصولی که به بازار ارائه دادیم صفر تا 100 آن را با توجه به کیفیت آن برای مشتری پیش بردیم و تمام تلاش ما این بود که نیاز و تقاضای مشتری را با کیفیت خوبی همراهی کنیم و چون تیم فنی ما واقعاً قوی هستند، در این زمینه هیچ مشکلی نداشتیم. همه دوستان، ما را به‌عنوان مجموعه‌ای که در زمینه استاندارد محصول بسیار کار کرده‌ایم، می‌‌شناسند. تلاش کرده‌ایم استاندارد را در مملکت رایج کنیم و با توجه به این نگاه، انتظارات بالایی هم از ما دارند و ما به یمن کمک خداوند و همکاری تیم‌مان، توانستیم این نام را به نیکی نگاه داریم و امیدوارم در آینده هم بتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم.

* کدام نام و برند را ادامه داده‌اید؟

نام شرکت پارت دنا فوز به اضافه برندهایی که در ادامه در زیرمجموعه‌‌های ما ثبت شده است. ما محصولات خودمان را با نام‌‌های تجاری امگا لیفت Omega Lift و پی‌دی لیفت PD Lift ارائه می‌‌دهیم و محصولات ما شامل موتور وارداتی، تراول کابل و اورلود دیجیتال که با برند امگا لیفت Omega Lift و موتور تولیدی یوپی‌اس و پرده نوری داریم با برند پی‌دی لیفت PD Lift عرضه می‌کنیم.

* چطور شد که در این صنعت فعالیت کردید؟

من در دانشگاه علم و صنعت که تحصیل می‌‌کردم بیشتر علاقه‌ام روی سخت‌افزار و سیستم‌‌های کنترل بود و آن موقع با توجه به کنجکاوی‌‌ها و انرژی‌هایی که داشتم روی برنامه‌نویسی به زبان c برای کنترل‌‌ها متمرکز شدم و بعد در دوران خدمت سربازی با شرکت‌‌های مختلفی همکاری کردم. از جمله این‌که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران در دوران کارآموزی و بعد از آن نیز روی سیستم‌های کنترل کار کردم. بعد از آن با تیمی در مرکز تحقیقات آشنا شدم که شروع کرده بودند به ساخت تابلو فرمان آسانسور، که شرکت معروف و معتبر آریان آسانسور بود. با توجه به این‌که دوستان، سابقه ما را در مرکز تحقیقات می‌‌دانستند، همکاری خوبی بوجود آمد و از آن طریق وارد شرکت آریان آسانسور شدیم و الان پارت دنا فوز هم که بنده مدیرعاملش هستم زیرمجموعه آریان آسانسور است.

من در مجموعه آریان آسانسور در قسمت‌‌های تحقیق و توسعه شروع به‌کار کردم. درواقع سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خیلی از آسانسورهایی که الان در حال کار هستند، با نرم‌افزارهایی که ما تولید کرده‌ایم اجرا می‌‌شود و بعد از آن مدیریت‌‌ها و معاونت‌های مختلفی هم در واحدهای خدمات پس از فروش، مهندسی، بازرگانی خارجی و غیره...داشتم و الان هم در کنار پارت دنا فوز که مدیرعامل آن هستم، معاونت فنی و بازرگانی شرکت آریان آسانسور را هم به عهده دارم. اینگونه بود که ما به صنعت آسانسور وارد شدیم.

* از برنامه آینده‌تان بگویید؟ آیا طرح توسعه‌ای برای تنوع محصولات دارید؟

در حال حاضر ما باید روی تولید پکیج متمرکز شویم. نگاه ما این است که برای حوزه صادرات بتوانیم پکیج ارائه بدهیم یعنی تمام قطعات یک آسانسور کامل را با یک برند عرضه کنیم که الان اگر دقت کرده باشید من نام قطعات را با برندهای خاص خودمان عنوان کردم که بتوانیم با یک استاندارد خاص و با یک کیفیت مناسب و گارانتی معتبر این محصولات را به بازار ارائه بدهیم که قابلیت صادرات هم داشته باشد. امروز ما به کشورهای همسایه صادرات داریم ولی نیاز است که به کشورهای دورتر هم بتوانیم صادرات داشته باشیم.

* در صادرات با چه مشکلاتی روبه‌رو هستید؟


واقعیتش این است که محصول ما کیفیتش بسیار مناسب است و قیمت‌‌ها را هم سعی می‌‌کنیم رقابتی کنیم، ولی در نگاه بعضی از کشورها محصولی که از ایران می‌‌رود، به قول معروف گمرکی‌اش بالاتر می‌‌شود و طبیعتاً قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده هم بالا می‌‌رود. ما درخواست داریم کسانی که در سطوح بالای مملکتی هستند و در کشورهای مختلف در سفارت‌خانه‌های ایران کار می‌کنند، تلاش کنند که واردات جنس از ایران به آن کشورها ساده‌تر شود و تعرفه‌‌های گمرکی پایین بیاید و یا حتی صفر شود.

* آیا از ارگان یا شخصیت حقیقی یا حقوقی دلگیری دارید؟

در کار ما بالاخره خیلی از مشکلات اتفاق می‌‌افتد. ولی به هر حال به مرور زمان، موارد را حل و فصل می‌‌کنیم که الان مورد مشخصی در ذهن ندارم که برای شما بگویم. ما خودمان سعی می‌‌کنیم همیشه با همگی مراودات دوستانه و همیارانه داشته باشیم.

* اگر قرار باشد از کسی تشکر کنید بفرمایید؟

من در ابتدا شاکرم از خداوند متعال که در این مسیر یار و یاور من و تیم ما بوده است. به هر حال کار کردن در شرایط خاص و تحریم کار ساده‌ای نیست. فرصت‌‌هایی ایجاد شده که همه از لطف خداوند بوده است. بعد از آن هم از تیم ما در مجموعه پارت دنا فوز، کلیه همکاران دلسوزی که در تمام سطوح هستند از فعالیت‌‌های تکنسینی تا فعالیت‌‌های تولیدی، مدیران و همکاران ما در واحدهای مختلف فروش، اداری، خدمات پس از فروش و کارخانه و انبار، تشکر می‌کنم که همگی لطف و محبت داشتند و در این مدت همراه ما بودند و صادقانه و با دلسوزی فراوان کار را جلو بردند تا توانستیم این برند را ایجاد کنیم و الان در این نمایشگاه واقعاً با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو بودیم.

در ضمن قدردان همسرم هستم که در طی سال‌‌های تأسیس این شرکت همراه و یاور صمیمی من بود. ما هرچه داریم از اخلاق و رفتار و کردار، از پدران و مادران‌مان داریم و جا دارد از آنها هم تشکر کنم که زمان و توان و انرژی گذاشتند که ما را به این نقطه برسانند. و از همه عزیزانی که در مراحل مختلف کنار ما بودند، از مشتریان عزیزی که از ما حمایت کردند، از دوستان ما در صنعت، از همه‌شان تشکر و قدردانی می‌‌کنم. در ضمن از روزنامه اقتصادی آسیا که این فرصت را به ما داد که بتوانیم درددلی کنیم و گپی بزنیم تشکر می‌‌کنم. همچنین از جناب آقای همایون فدایی که با روی خوش و حس مسئولیت با ما برخورد کردند، متشکر هستم.

* اگر سخنی باقی مانده بفرمایید؟

ما در مورد خیلی از زمینه‌‌ها صحبت کردیم ولی در زمینه خدمات پس از فروش کمتر صحبت شد. همه محصولات ما با گارانتی‌‌های بالا و معتبر عرضه می‌شود. ما موتورهای وارداتی و موتورهای تولیدی خودمان را سه سال گارانتی می‌‌دهیم و سایر محصولاتمان هم تا دو سال شامل گارانتی می‌‌شود. یکی از محصولات ما که تراول کابل است 5 سال گارانتی دارد. هر مشتری که از ما محصولی خریداری کند، مطمئن باشید که ضرر نمی‌کند و با مینیمم دو سال و ماکزیمم 5 سال گارانتی روبرو خواهد شد. چون برای ما مشتری خیلی عزیز است و بنابراین رضایتش هم بسیار مهم است. و ما از این‌که نظرات مشتریان‌مان را دریافت کنیم بسیار خرسند خواهیم شد.

عکس: خدیجه جعفری


نظر شما