شناسهٔ خبر: 67660435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات:

فلسفه قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود

محلات - رییس اداره تبلیغات اسلامی محلات، فلسفه قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: افرادی که در این مسیر حرکت می‌کنند، به مقام عزت سیدالشهدا دست می یابند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عاشورا را حادثه‌ای منحصر به فرد خواند و اظهار کرد: واقعه عاشورا باعث شد تا صحبت‌های فراوانی حول فلسفه وقوع آن شکل بگیرد و در میان این دیدگاه‌ها، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: شهید مطهری با نگاه به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و فساد جامعه در عصر امام حسین (ع)، اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست‌.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به وجود زمینه‌های مختلف در شکل‌گیری نهضت امام‌حسین (ع) افزود: اگرچه واقعه عاشورا از نظر زمانی نسبت به رویدادهای دیگر در مدت کوتاهی رخ داده است اما به لحاظ تاریخی بسیار پیچیده و تأثیرگذار است و این نهضت از لحظه حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا رسیدن به کربلا، مسائل بسیاری را در دل خود جای داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی محلات با بیان اینکه امام حسین (ع) همانگونه که تن به بیعت نداد، دعوت مردم کوفه را پذیرفت، گفت: امام حسین (ع) با انتقاد از حکومت وقت، شیوع فساد را متذکر شد و به تغییر ماهیت اسلام و جایگزینی حرام با حلال اعتراض کرد و یکی از دلایل قیام خود را همین تغییر ماهیت عنوان کرد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام خود قرار داد و باید بر این امر واقف باشیم که پس از قیام عاشورا در سال ۶۱ قمری، عاشوراهای متعددی را پیش روی خود داریم و افراد بسیاری وجود دارند که می‌توانند با الگوبرداری از قیام عاشورا، در مسیر امام حسین (ع) گام برداشته و نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام احمدی افزود: در مقابل قیام افرادی که رهرو سیدالشهدا (ع) هستند، یزیدیان و شمره‌ای متعددی وجود دارد چنانکه انقلاب اسلامی ما نیز در امتداد قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و امام خمینی، انقلاب سال ۵۷ را رقم زدند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کنند، به همان عزتی که امام حسین (ع) رسید، دست پیدا خواهند کرد.

نظر شما