شناسهٔ خبر: 67660104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ملایر میزبان نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای "عاشورائیان"

همدان- ایرنا- مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران گفت: برای نخستین بار همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان "تاک" با حضور هنرمندانی از ۶ استان مردادماه امسال در ملایر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

"محمد قاسمی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا نخستین دوره این همایش از بیستم تا ۳۱ مردادماه به مدت ۱۲ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش که به همت موسسه فرهنگی و هنری باران و با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود، استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان حضور دارند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران با بیان اینکه همایش در ۲ بخش مسابقه و ویژه برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش مسابقه، ستاد برگزاری همایش پذیرای هشت نمایش صحنه‌ای و ۲ نمایش خیابانی است و بخش دوم نیز ویژه شهدای این شهرستان است.

قاسمی بیان کرد: بخش ویژه شهدای شهرستان به شهدایی همچون شهیدان ابراهیم‌خانی، نظری، خداداد، میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

وی، تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های دفاع مقدس، شناسایی و شکوفایی استعدادهای خلاق و جوان در حوزه هنرهای نمایش و حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار فاخر در راستای اهداف همایش را از اهداف برگزاری همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان برشمرد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران همچنین مردم و فرهنگ عاشورایی، متون برگرفته از قیام عاشورا، انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، آئین و مناسک در فرهنگ عاشورایی، نقش عاشورا در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، نقش زنان در مقاومت و پایداری برگرفته از فرهنگ عاشورایی و تبیین حجاب اسلامی را از موضوعات و محورهای همایش در بخش مسابقه عنوان کرد.

ملایر میزبان نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای 'عاشورائیان"

پرداخت کمک هزینه به گروه‌های پذیرفته شده در همایش

قاسمی با اشاره به شرایط حضور در این همایش گفت: متون ارائه شده در همایش باید صرفا ایرانی باشد و هر کارگردان می‌تواند متقاضی شرکت در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و بهش ویژه شهدا باشد که در نهایت در صورت پذیرفته شدن فقط با یک اثر و تنها در یک بخش حضور نهایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که با اجراهای بدیع و خلاق و شیوه‌پردازانه و استفاده از بازیگران و عوامل حداکثر ۶ نفر، موفق به تولید اثر شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت و هر یک از گروه‌های پذیرفته شده در بخش‌های سه‌گانه متعهد به دو نوبت اجرا در طول برگزاری همایش هستند.

قاسمی با بیان اینکه دبیرخانه همایش هیچ مسئولیتی در قبال تهیه دکور ندارد،افزود: زمان و مکان اجراها به تشخیص ستاد برگزاری همایش است و به تمام گروه‌های پذیرفته شده (در نمایش‌های صحنه‌ای ۱۰۰ میلیون ریال و نمایش‌های خیابانی ۵۰ میلیون ریال) کمک هزینه پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: حداکثر مهلت ارسال آثار تا دهم مرداد است و بازبینی آثار تا ۱۲ مرداد انجام و پذیرفته شدگان نهایی ۱۷ مرداد اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان باید پنج لوح فشرده باکیفیت قابل قبول، فرم تکمیل شده تقاضای حضور در همایش به همراه مجوز نویسنده و ایده‌پرداز را در مهلت مقرر فراخوان همایش به دبیرخانه همایش واقع در ملایر، خیابان سعدی، کوچه شهید شیرزادی، موسسه فرهنگی و هنری باران ارسال و یا با شماره ۰۹۳۸۸۳۳۱۵۵۶ تماس حاصل کنند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری باران ادامه داد: ستاد برگزاری همایش به تشخیص هیات داوران از برگزیدگان در بخش صحنه‌ای در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه و موسیقی و در بخش خیابانی در رشته‌های طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری زن و مرد و طراحی فضا با اهدای تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر به عمل می‌آورد.

قاسمی همچنین گفت: همچنین با تشخیص هیات داوران از شایستگان تقدیر در تمامی رشته‌های صحنه‌های و خیابانی با اهداء لوح و جایزه تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر از بیستم تا ۳۱ مردادماه میزبان نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان "تاک" است.

نظر شما