شناسهٔ خبر: 67659989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

با این ۳ نکته احتمالا به شرکت‌های نظافتی احتیاج نخواهید داشت!

خانه محل آسایش و استراحت ماست. هر روز بعد از کار به امید داشتن آرامش و راحتی و خوشحالی به خانه برمی‌گردیم. یکی از ویژگی‌های مهم در رابطه با خانه که خیلی در حال و هوای ما موثر است تمیزی خانه است.

صاحب‌خبر -

خانه ما چه کوچک باشد و یا چه بزرگ و هر کجای شهر یا کشور که باشد محل آرامش و آسایش ماست و مهم است که منظم و تمیز باشد. خیلی نیازی به توضیح وجود ندارد که چقدر نظم موجود در خانه (به شرطی که ناشی از وسواس و بیماری نباشد) و تمیزی آن، در روحیه ما موثر است. در کشور ما ایران این رسم وجود دارد که با تغییر و نو شدن سال خانه را تمیز می‌کنیم. بعضی از خانم‌ها با تغییر فصل، خانه را اساسی تمیز می‌کنند. ولی چرا همیشه خانه ما تمیز و مرتب نباشد؟

 

چگونه همیشه خانه را تمیز نگه داریم؟

شاید باورتان نشود که فقط با چند نکته می‌توان همیشه خانه را در حد خوبی تمیز نگه داشت و نیازی به خانه تکانی اساسی که ما را چند روز از کار و زندگی می‌اندازد نیست.

 

۱. هر چیزی را بر‌می‌دارید سر جای خودش بگذارید.

این نکته خیلی مهم و بسیار ساده است. اینگونه داخل کابینت‌ها و کشو‌ها و قفسه‌ها و همیشه مرتب است. حتما حواس‌تان باشد که هر چیزی را استفاده کردید، آن را تمیز سرجایش قرار دهید. مثلا اگر لباس‌تان را باید در کمد آویزان کنید حتما چک کنید که تمیز باشد و بوی عرق ندهد، لکی نداشته باشد. اگر این چنین بود آن را داخل ماشین لباسشویی بندازید.

 

۲. برای تمیز کردن صبر نکنید روز تمیزکاری برسد

هر خانه‌ای معمولا یک روز تمیزکاری دارد. اگر شاغل باشید معمولا آخر هفته‌ها روز تمیزکاری است. از این تیتر نترسید، قرار نیست هر روز چند ساعت وقت بگذارید و کار خانه کنید فقط کافی است کمی حواس‌تان بیشتر جمع باشد.

مثلا در هنگام پخت غذا اگر کمی روغن روی گاز ریخت، یک تکه برنج یا ماکارانی روی گاز افتاد یا هر چیز دیگری، با یک دستمال نم‌دار آن را تمیز کنید. زمانی که لکه تازه است در کمتر از ۱۰ ثانیه پاک می‌شود ولی اگر صبر کنید تا روز تمیزکاری برسد شاید مجبور شوید چندین دقیقه لکه را بسابید.

اگر دستتان کثیف بود و حواس تان نبود و به در یخچال یا کابینت دست زدید صبر نکنید، همان لحظه چند ثانیه‌ای لک پاک می‌شود.

اگر چیزی روی میز یا فرش ریخت همان لحظه تمیزش کنید هر چقدر از عمر لکه‌ها بگذرد سخت‌جان‌تر می‌شوند و تمیز کردنشان سخت‌تر می‌شود.

 

۳. تا ظرف کثیف می‌شود، آن را بشویید.

ظرف کثیف هرچقدر بیشتر بماند باید بیشتر آن را بسابید. تصور کنید برای پختن غذا چند ظرف کثیف شده است. بعد از خوردن غذا نیز ظرف‌های شام به آن اضافه می‌شود. با دیدن کوهی از ظرف‌ها شستن آن سخت به نظر می‌رسد و ممکن است بگوییم حالا خسته‌ایم بماند برای فردا صبح. اما اگر همان چند قاشق و ظرف را در ابتدا می‌شستیم از لحاظ ذهنی نیز آسوده‌تر بودیم و آشپزخانه برای چند دقیقه هم کثیف باقی نمی‌ماند.

حالا اگر به هر دلیلی منزل، شرکت یا ویلا و ... کثیف شده و تمیزکردن مرتب آن از دست‌مان خارج شده چکار کنیم؟

نظافت خانه

 

شرکت‌های نظافتی موفق

در این موارد باید دست به دامن افرادی شویم که در این حوزه خبره هستند و از آنها اطمینان داریم. بالاخره قرار است به خانه ما بیایند و باید به آنها اطمینان داشته باشیم. در کارشان هم خبره باشند که مجبور نباشیم شکسته شدن یا خراب شدن وسایل خانه‌مان را با چشم ببینیم و یا حتی بعد از اتمام کار آنها خودمان دست به کار شده و مجبور شویم دوباره تمیز کنیم چون هنوز بعضی‌جاها کثیف مانده‌اند.

امروزه خیلی از ما کارهایمان را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. اتفاقاتی که در این چند ساله در حوزه اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های مختلف افتاد نظر همه را به این مقوله مثبت کرد. در ادامه به معرفی شرکت‌های برن حوزه خدماتی و نظافتی  آنلاین خواهیم پرداخت.

 

آچاره

این اپلیکیشن سابقه بیشتری نسبت به رقبای خود در این زمینه دارد و همچنین توانسته چندین سال رتبه محبوب‌ترین اپلیکیشن خدماتی را به خود اختصاص دهد. آچاره این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا در هر زمان از شبانه روز خدمات مورد نیاز نظافتی، فنی، بازسازی و … را سفارش دهند.

 

استادکار

پلتفرم بعدی که قصد معرفی آن را داریم طراحی سایت خدماتی و اپلیکیشن استادکار است.

دسته بندی خدمات و شهرهای فعال استادکار

دسته بندی خدمات پوشش داده شده در استادکار نیز متنوع است و شامل مواردی از قبیل اجرای سقف کاذب، نقاشی، بنایی و تعمیرات ساختمان، تعمیرات لوله کشی، فاضلاب و پکیج، نظافت منزل، وسایل نقلیه، اسباب کشی و باربری، خدمات اداری و … را شامل می‌شود. اپلیکیشن استادکار در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، پردیس، اصفهان، ساری، تبریز، مشهد، شیراز، گرگان و رشت فعال و ارائه دهنده خدمات است.

 

خدمت از ما

پلتفرم بعدی که در لیست بهترین اپلیکیشن‌های خدماتی ایرانی قرار می‌گیرد، اپ خدمت از ما است. اگر بخواهیم به چند مورد از نکات مثبت این اپ خدماتی اشاره کنیم عبارتند از : ثبت سفارش خدمات به صورت رایگان، انتخاب متخصص توسط شخص شما از میان متخصصینی که برایتان پیشنهاد قیمت ارسال کرده‌اند و … .

ویژگی های متمایز کننده اپ خدمت از ما

اپلیکیشن خدماتی خدمت از ما در بیش از 47 شهر ایران فعال است و با افزایش جامعه متخصصین، قصد دارد شهرهای بیشتری را نیز هدف بگیرید. علاوه بر دسته بندی خدماتی این پلتفرم نیز شامل دسته های خانه، نظافت، تاسیسات، ساختمان، خودرو و حمل و نقل، زیباییف حیوانات، دیجیتال، سلامت، آموزش، کسب و کار و … می‌شود. 

 

هوم سرویس

هوم سرویس یکی دیگر از اپ‌های خدماتی محبوب در ایران شناخته می‌شود که با ارائه خدمات در محل، نیاز بسیاری از افراد را پاسخ می‌دهد. درخواست سفارش خدمات در بیش از 400 نوع خدمات از سوی کاربران به متخصصان آن حوزه متصل می‌شود. 

 

پلاک

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشنهای خدمات در ایران، پلاک نام دارد. این پلتفرم دریافت سرویس‌هایی نظیر نظافت منزل، خشکشویی، کارواش، سرویس خودرو، خدمات ساختمانی، خدمات الکتریکی، باربری، قالیشویی و باغبانی را برای کاربران بسیار ساده‌تر از قبل کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما