شناسهٔ خبر: 67659535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جماران

کلاهبرداری عجیب در بسکتبال ایران و متهمی که در امنیت است!

در یک سال اخیر درحالی از تیم‌های بسکتبال حاضر در لیگ‌های پایین اخاذی شده و همچنان ادامه دارد که فدراسیون هیچ واکنشی نشان نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ بسکتبال ایران در دو سال اخیر دچار حواشی مختلفی شده اما یکی از پدیده‌های بسیار زشت اخاذی از تیم‌های کم بضاعت لیگ‌های پایین تر است که گفته می شود شخصی اقدام به این کار کرده و هنوز با او برخورد نشده است.

شگرد این فرد این‌گونه بود که مبالغ نه چندان چشمگیر اما در طیف گسترده از تیم‌های زیادی به عنوان "شیرینی" گرفته و به تیم‌هایی که حذف شده بودند امید می‌داد بازیکن تیم حریف که مقابل آن شکست خوردند غیر قانونی است و او مدارک آن را دارد.

با وجود انتشار این موضوع در فضای مجازی هنوز فدراسیون برخوردی با شخص خاطی نداشته و بیانیه‌ای هم جهت هشدار به تیم‌ها منتشر نکرده است.

غلام کاظمی سرمربی تیم بسکتبال گل گهر سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در این باره گفت:  سال گذشته در مسابقات لیگ حرفه‌ای مرحله پلی آف با تیم میهن بازی داشتیم که فردی با نام اختصاری  ه.ش با من تماس گرفت و گفت دو سه نفر از بازیکنان تیم حریف سرباز هستند و مدارک دانشگاه را جعل کرده‌اند. بعد گفت مبلغی برای من واریز کنید تا مدارک را برای شما بفرستم ما هم یک میلیون واریز کردیم اما مجدد تماس گرفت و گفت شخصی که مدارک دارد گفته دو میلیون پرداخت کنید؛ در نهایت ما هفت میلیون واریز کردیم اما وقتی دیدیم طفره می‌رود بعد از ۴۸ ساعت متوجه شدیم کلاهبردار است اما چون شهرستان بودیم نتوانستیم پیگیری کنیم.

او افزود: ما حتی آدرس منزل او را هم گرفتیم اما چون شهرستان بودیم نتوانستیم به تهران بیاییم چون باید هزینه زیادی متحمل می‌شدیم در صورتی که مشخص نبود بتوانیم او را پیدا کنیم یا نه. به خاطر همین پیگیر نشدیم. چند وقت پیش تیم‌های زنان نخل جهرم و یکی دو تیم دیگر هم گفته‌اند اخیرا دوباره همین اتفاق برایشان افتاده و ه.ش درخواست پول کرده است که با من تماس گرفتند گفتم به هیچ عنوان پولی واریز نکنید چون این فرد  کلاهبردار است.  من به او پیام دادم که باز شروع کردی؟ خیلی وقیحانه در جواب گفت از این که یک سال صبر کردید ممنونم تا یک هفته دیگر پول را برمی‌گردانم.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص با فدراسیون صحبت شده و فدراسیون اقدامی صورت داده یا نه تصریح کرد:  فدراسیون هیچ کاری نکرد؛ حتی فکر می‌کنم موضوع را هم می‌داند و نهایتا می‌گوید مقصر ما نیستیم.

غلام کاظمی در پایان صحبت‌های خود گفت: برای من خیلی جالب است حساب هنوز مسدود نشده است. اگر حسابی که به تیم زنان برای دریافت پول ارسال شده همان باشد تعجب برانگیز است که چرا هنوز فعال است.

 

نظر شما