شناسهٔ خبر: 67659240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میانجی‌گران مصری: مذاکرات آتش‌بس در غزه متوقف شد

برخی منابع آگاه از توقف مذاکرات آتش‌بس غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکای نیوز عربی شامگاه شنبه به نقل از دو منبع مصری در مذاکرات آتش اعلام کرد که مذاکرات آتش بس در غزه پس از بی نتیجه بودن مذاکرات فشرده با طرف‌های «اسرائیلی» متوقف شده است.

دو منبع مذاکره کننده مصری اعلام کردند: تل آویو قصد واقعی برای توافق ندارد.

میانجی‌گران مصری گفتند که رفتار هیئت مذاکره کننده صهیونیستی در مذاکرات نشان داد که در تل آویو «اتفاق نظر داخلی وجود ندارد.»

این دو مقام مصری مذاکره کننده در میز مذاکرات آتش بس که نخواستند نامشان فاش شود ادامه دادند که ماهیت ارتباط گیری سران حاکم در تل آویو با مذاکره کنندگان خود نشان داد که اتفاق نظر داخلی در تل آویو وجود ندارد، زیرا در جریان مذاکرات تیم مذاکره کننده در ابتدا موافقت مفاد آتش بس می‌شدند و سپس به انجام اصلاحاتی در مفاد توافق روی می‌آوردند و پس از آن، با طرح شروط جدید ما را شگفت زده می‌کردند که در واقع از اساس مذاکرات را به هم می‌زد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا، امروز دست به دو جنایت وحشیانه در خان یونس و غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند.

این جنایت ممکن است بر روند مذاکرات تأثیرگذار باشد.

خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه امروز طی سخنانی نتانیاهو را مسئول شکست مذاکرات و عدم دستیابی به توافق دانست.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز از توقف مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد و نوشت: مذاکرات با این هدف که تل آویو جدیت خود را برای پیشبرد مذاکرات و دستیابی به توافق نشان دهد، متوقف شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما