شناسهٔ خبر: 67659025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شیرازه گزارش می‌دهد؛

جزئیات عزل شهردار مرودشت

پس از برگزاری جلسه بین اعضای شورای شهر مرودشت با شهردار این شهرستان طبق نظریه این اعضا برابر ماده سه اصلاحی شهردار مرودشت برکنار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جلسه شورای اسلامی شهر مرودشت به صورت علنی و با محوریت طرح ۱۴ سؤال از شهردار این شهر برگزار شد.

محمد علی گلکاری در پاسخ به علت تعطیلی کارخانه آسفالت پاسخ داد: کارخانه آسفالت به دلیل رسوب قیر در لوله‌ها نیاز به اورهال داشت کارخانه به همین دلیل تعطیل بوده است.

شهردار مرودشت همچنین در خصوص خاموشی سیستم‌های پارک‌های شهری سطح شهر مرودشت گفت: دلیل خاموشی معابر ۹۰ درصد به اداره برق مربوط می‌شود که ۱۰ درصد مربوط به نقص فنی بوده و در اسرع وقت تعمیر شده است و اگر جایی تعمیر نشده کافی است شهروندان با یک پیامک به بنده مراتب را اطلاع دهند تا بنده مشکل را رفع کنم.

وی در پاسخ به علت تعویق و عدم ساماندهی چمن مصنوعی زمین‌های فوتسال واقع در سطح شهر بیان کرد: بوستان‌های نیایش و پردیس دو چمن مصنوعی دارند که هر کدام با حفاظ اطراف آن بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموعا ۳ میلیارد تومان در سامانه ستاد معاملاتی ایران گذاشتیم که آماده بازگشایی هست و‌امیدواریم سریعاً انجام شود.

شهردار مرودشت همچنین در خصوص عدم تکمیل وسایل بازی پارک‌ها افزود: سه سِت بازی کامل برای کودکان بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و سه سِت بازی برای بزرگسالان بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در سامانه گذاشته شده که در شرف اقدام می‌باشد همچنین یک ست بازی هم در این مدت روبروی اداره بهزیستی کار گذاشته شده است.

گلکاری در ادامه بیان کرد: در خصوص اصلاح هندسی تقاطع شهید مصطفی پور ما به ساختمان تازه تأسیسی برخورد کردیم که به مشاور طرح گفته شده است که نیازمند بازنگری طرح تفصیلی دیگری در این خصوص هست که گره از مشکلات شهر بردارد.

وی در پاسخ به اینکه علت بلاتکلیف ماندن پروژه‌های عمرانی از جمله اصلاح هندسی تقاطع شهید مصطفی پور چیست گفت: اتصال پروژه میدان آب به تمدن نیازمند تملک شهرداری بود با تملکی که از مالک مربوطه انجام دادیم سند مربوطه دچار مشکلی بود که قسمتی از آن به دولت و نمایندگی راه و شهر‌سازی فارس برمی‌گشت که درصدد انجام آن هستیم.

این مقام مسئول افزود: یک لاین این منطقه آسفالت شده است و لاین دیگر زیر‌سازی شده که به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین در خصوص اصلاح بلوار شصت متری بلوار قدس میدان قدس و... همگی در طرح تفضیلی شهر دیده شده است.
 
 


شهردار مرودشت افزود: در خصوص آسفالت‌های شهرک بسیجیان طبق موردی که خود شورای اسلامی شهر نظر دادند بخاطر استفاده بهینه شهروندان قرار شد این بلوار ۱۵ متر به بالا ۵/۷ متر کسر شود که شورای شهر از این طرح هم استقبال کرد و ما در صدد گرفتن پیمانکار برای این پروژه هستیم.

گلکاری اضافه کرد: قرارداد آسفالت اراضی بسیجیان در حال انعقاد است که بعد از تقلیل بلوار وسط، آسفالت هم انجام می‌شود.

وی در رابطه با علت آسفالت نشدن برخی معابر و اراضی خاطرنشان کرد: اراضی حمزوی پشت مسجد سلمان فارسی از قیر رایگان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور ۲۹۹ تن در مرحله اول درحال جذب است که ۳۵ متری پشت گلزار شهدا معروف به پردیس جنوبی در شرف انعقاد قرار داد هستیم و کار به زودی انجام خواهد شد و مدت‌ها است اکیپ لکه‌گیری در کنار اکیپ آسفالت مشغول در سطح شهر هستند.

شهردار مرودشت در خصوص عدم نصب اِلمان‌های شهدا در سطح شهر پاسخ داد: اِلمان‌های شهید سلیمانی و شهیدان عفیفی پور و فلاحی سال گذشته با انعقاد قراردادی با ارتش جمهوری اسلامی و هواپیمای جنگنده در محل در حال نصب است و اِلمان شهید سلیمانی هم بخاطر نام‌گذاری مکان باید به ما اعلام می‌شد، تندیس به زودی آماده می‌شود و در محلی که به ما اعلام می‌شود نصب خواهد شد.

گلکاری در راستای معضل سگ‌های ولگرد یادآور شد: در رابطه با سگ‌های ولگرد ما در سال گذشته با انعقاد قراردادی در رابطه با سگ‌های بلا صاحب و پرداخت صورت حساب آن در جهت عمومی سطح شهر و جلوگیری از بیماری‌های سالک و واگیر دار، موفق شدیم ۷۲ درصد بیماری سالک را نسبت به سال ۱۴۰۱ کم کنیم که امسال ما در هر منطقه بالغ بر ۱۲۰ قلاده سگ در ماه قرار داده‌ایم اما به علت زاد و ولدی که این حیوان دارد ممکن است در سطح شهر دیده شود.

وی عدم برنامه‌ریزی جهت ساخت پارکینگ طبقاتی را عدم تملک دانست و گفت: پارکینگ طبقاتی باید تملک شود، اگر مورد تقاضای شورای اسلامی شهر مرودشت است اعلام شود تا اصلاح بودجه‌ای صورت بگیرد و از این موارد تملک به آن اختصاص دهیم.

شهردار مرودشت در خصوص عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر پاسخ داد: برنامه فرهنگی شهرداری ۱۴ هیأت فعال مورد تأیید اداره تبلیغات اسلامی دارد که به هرکدام مبلغ ۳۰ میلیون تومان پیشنهاد دادیم که در جای خود بی‌سابقه بوده است و بار مالی زیادی برای شهرداری داشته است.

گلکاری در پایان افزود: ما بیش از ۶۰ هیئت زنجیر زنی را پیشنهاد دادیم که مبلغ ۱۰ میلیون تومان به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

در ادامه و در مخالفت با پاسخ‌های شهردار مرودشت، می‌ثم حیدری عضو دیگر شورای شهر مرودشت گفت: بخاطر عدم پیگیری مهندس گلکاری در خصوص جذب قیر رایگان ۲۹۰ تن قیر رایگان ما سوخت شده و فردا اگر بخواهیم قیر رایگان برای شهر مرودشت بگیریم باید از بودجه عمرانی که باید صرف پروژه‌های عمرانی شهر مرودشت شود هزینه کنیم.

وی افزود: ما باید دست به جیب مردم کنیم و صرف خرید قیر کنیم که اگر کارخانه آسفالت تعطیل نمی‌شد با آن حجم از تولید می‌توانستیم ۴۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع از معابر شهر مرودشت را آسفالت کرد.

عضو شورای شهر مرودشت خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت عدم نظارت شهرداری همه چیز کارخانه آسفالت یک شبه زمین می‌خورد و خراب می‌شود. دلیل راه‌اندازی دوباره آن نبودن قیر بوده است که با این حال اگر تمهیدات درستی صورت گرفته بود می‌توانستید طی دو روز کارخانه را دوباره احیا کنید.

حیدری در خصوص عدم توجه به روشنای شهری توسط شهرداری یادآور شد: روشنایی معابر انجام شده اما بصورت تخصصی و فنی انجام نشده است، یک سری قطعات خریداری شده اما پس از گذشت یک هفته در بلوار سهل آباد ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها دچار خاموشی شده است.

وی در خصوص از بین رفتن چمن پارک‌های شهری بیان کرد: چمن پارک‌ها بعلت عدم نظارت از بین رفته و متأسفانه باید چند میلیارد هزینه کنیم تا بتوانیم دوباره آن چمن ها و فضا‌ها را مجدداً بازسازی کنیم.

عضو شورای شهر مرودشت در خصوص عدم آسفالت معابر و اراضی سطح شهر گفت: برای تمامی موارد بودجه در نظر گرفته شده است اما کار مفیدی صورت نگرفته است.

حیدری تأکید کرد: ما دست در جیب مردم برده و هزینه آسفالت و خدماتی که متأسفانه انجام نشده را از مردم گرفته‌ایم، حال باید شهروند برای حق قانونی‌اش به مشکل بخورد.

وی در واکنش به پاسخ شهردار در خصوص احداث پارکینگ‌های طبقاتی مطرح کرد: سه سال است شهردار می‌گوید که ما یک حساب جداگانه داریم و هزینه پارکینگ طبقاتی در این واریز می‌شود ولی هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

عضو شورای شهر مرودشت با بیان اینکه ما در مرودشت یک سینما نداریم یادآور شد: متأسفانه مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی در شهر مرودشت غریب واقع شده است، شما با گذشت چندین روز از ماه محرم حمایت از هیئت‌ها هنوز در پیچ و خم اداری است و حمایتی صورت نگرفته است.

حیدری همچنین افزود: شما تاکنون هیچ اقدامی در راستای تمثال شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام نداده‌اید و متأسفانه شما نام‌گذاری یک بلوار به نام شهید جمهور برای شهر را هم دریغ کرده‌اید.

در ادامه جواد صادقی عضو شورای شهر مرودشت نیز با اعلام مخالفت خود نسبت به عملکرد شهردار یادآور شد: تا تاریخ ۱۵ تیرماه همین امسال کار‌ها به خوبی پیش می‌رفت و ما هم از وی حمایت کردیم اما از این تاریخ به بعد کار مردم به نحو احسن پیش نمی‌رود.

وی افزود: در دوسال اول شهردار نمره خوبی گرفته است اما متأسفانه با عملکرد ضعیف شهردار در یک سال گذشته نمره خوبی به وی نمی‌دهیم.

عضو شورای شهر مرودشت بیان کرد: مدتهاست به شما گوش‌زد کرده‌ایم که یک راه جایگزین به جای حفر چاه برای تأمین آب پایدار در سطح شهر بیاورید اما شما راه گذشتگان را ادمه داده‌اید و متأسفانه به حفر چاه روی آوردید.

صادقی در ادامه مطرح کرد: عدم احداث پارک در ۶۰ متری بین اراضی هنرپیشه و مجتمع پارس در خصوص تملک ۱۷ متری شهریور، گلستان، طالقانی، ابوذر کاری صورت نگرفته است.

وی همچنین عدم پاسخگویی شهردار و معاونین شهردار در ساعات روز به مردم را یک معضل اجتماعی جدی برای شهر دانست و افزود: در موضوع پارک بانوان بهترین پارک شهر را دور آن حصار کشیدید و اجازه استفاده به بانوان ندادید و حتی حاضر به پاسخگویی در این مورد هم نبودید.

بهمن مردانی رئیس شورای شهر هم از مشکلات و عدم پیگیری‌های شهرداری مرودشت گلایه کرد و گفت: رینگ غربی و شرقی جز اولویت‌های شورا بوده است اما بعد از گذشت سه سال هنوز اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی افزود: پارک ۶۰ متری هم جز مصوبات اولیه شورا بود که متأسفانه هیچ اقدامی برای احداث این پارک انجام نشده است.

رئیس شورای شهر مرودشت مطرح کرد: در جهت پیگیری تقاطع شهید مصطفی پور حدوداً سه مرتبه مشاوره صورت گرفته و طرح ارائه و مصوب شده است اما در مرحله اجرا متأسفانه شهردار به دنبال طرح تفصیلی شهر و بازنگری مجدد است.

بهمن مردانی همچنین در ادامه به بحث عدم احداث آرامستان جدید توسط شهرداری، عدم نصب تمثال شهدا، عدم تشکیل پرونده در خصوص دریافت قیر رایگان و در آخر حصار کشی و ممانعت از استفاده شهروندان از پارک بانوان اشاره کرد.

در پایان این جلسه اعضای شورای شهر از جواب‌های شهردار قانع نشده و طبق نظریه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت برابر قانون ماده سه اصلاحی محمد علی گلکاری شهردار مرودشت با سه رأی مخالف و چهار رأی موافق از سمت خود عزل و برکنار شد و آقای محمد رضا زارع به عنوان سرپرست شهرداری مرودشت انتخاب شد.
 
انتهای خبر/224224




نظر شما