شناسهٔ خبر: 67658833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پیام های ۲ آمار تکان دهنده در اراضی اشغالی

به تازگی انتشار آمارهای جدید از واقعیت های تلخ در عمق اراضی اشغالی، پرده از مسائلی برداشته که هم صهیونیست ها و هم دستگاه های رسانه ای و تبلیغاتی متحدشان به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی آن ها داشته و دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف؛ رژیم اشغالگر قدس سال هاست با ادعاهای دور و دراز و بی پشتوانه، سعی در برسازی تصویری غیرواقعی از خود را دارد. تصویرسازی هایی که با عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا مقاومت جانانه ملت و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست ها، تا حد زیادی فروپاشیدند و ماهیت پوشالی آن ها برهمگان ثابت شد. در این راستا، بیش از 9 ماه از کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد.  

کارزاری که سبب شده تا جنایات صهیونیست ها در نوار غزه عنوان مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان را یدک بکشد و البته دیوان بین المللی دادگستری نیز در حال بررسی ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی از سوی صهیونیست ها در نوار غزه است.

در این چهارچوب، رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها در قالب ادعاهای مختلف خود سعی داشته همچنان تصویری پوشالی از قدرت ادعایی اش را به مردم منطقه و جهان ارائه کند. با این حال، گاه و بیگاه واقعیت های تازه ای در مورد این رژیم و وضعیت وخیم و بحرانی آن به بیرون درز می کند که نشان می دهد تا چه اندازه موقعیت صهیونیست ها متزلزل است. 

در این رابطه به طور خاص نشریات صهیونیستی دو آمار تکان دهنده را از عمق اراضی اشغالی مخابره کرده اند.  

اول اینکه نشریه صهیونیستی معاریو اعلام کرده که از آغاز جنگ غزه تاکنون، بیش از 46 هزار شرکت اسرائیلی تعطیل شده اند. عددی که بر اساس بسیاری از برآوردها تا پایان سال جاری به 60 هزار شرکت هم خواهد رسید. واقعیتی که از آسیبهای جدی و سنگین جنگ غزه برای اقتصاد رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.  

دوم اینکه برخی نشریات اسرائیلی از جمله نشریه یدیعوت آحارونوت نیز به تازگی گزارش داده اند که در روزهای اخیر و در بحبوحه تشدید لفاظی های مقام های ارشد اسرائیلی مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله اسرائیل به خاک لبنان، میزان درخواست مهاجرت از اراضی اشغالی تا 100 درصد افزایش یافته است.

توجه داشته باشیم که از ابتدای جنگ غزه تا به امروز، مسائل مختلفی در مورد تشدید موضوع مهاجرت معکوس ساکنان فلسطین اشغالی از این اراضی مطرح شده است. حال اینکه می بینیم این آمار اکنون به نحو چشمگیری افزایش یافته، حاکی از وضعیت وخیم و به شدت بحرانی رژیم اشغالگر قدس است. 

از این رو باید توجه داشت که اگرچه صهیونیست ها با ارتکاب به جنایت، مردم بسیاری را در لبنان و فلسطین داغدار کرده و شرایط ندگی را برای آن ها سخت کرده اند با این حال، وضعیت برای صهیونیست ها نیز به هیچ عنوان خوب نیست. این دقیقا همان چیزی است که رژیم اشغالگر قدس و دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای آن به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی اش دارند.  چرا که اگر واقعیت های تلخ این رژیم افشا شوند، کاملا محتمل است که روند نهایی فروپاشی رژیم اشغالگر قدس بیش از پیش تشدید و تقویت شود و دومینوی بحران ها برای صهیونیست ها به نحو قابل ملاحظه ای اوج بگیرد.

نظر شما