شناسهٔ خبر: 67658831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود ۱۰۰ تبعه فرانسوی در خارکف برای ارتش اوکراین می‌جنگند

تهران- ایرنا- یک مقام امنیتی روسیه گفت که برخی گزارش ها نشان می دهد که حدود ۱۰۰ تبعه فرانسوی در منطقه خارکف در حال جنگ برای نیروهای مسلح اوکراین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، این مقام امنیتی که نامش فاش نشده است، افزود که این افراد در سراسر منطقه خارکف در حال انجام ماموریت هستند.

روسیه پیشتر از حضور اتباع فرانسوی در مناطقی جنگی اوکراین خبر داده و نسبت به حضور آنها هشدار داده بود. همچنین وزارت خارجه روسیه با احضار پیر لوی سفیر فرانسه در مسکو به وی اعلام کرده بود که پاریس مسئول مرگ شهروندان فرانسوی در اوکراین است.

وزارت دفاع روسیه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲۷ دی ۱۴۰۲) گزارش داده بود که محل استقرار شبه نظامیان خارجی که بیشتر آنها جنگجوی فرانسوی بودند را در خارکیف منهدم کرده است.

بنا بر این گزارش، در نتیجه این حمله، ساختمان اسکان جنگجویان خارجی در حال خدمت به اوکراین به طور کامل تخریب شد. بر این اساس، افزون بر ۶۰ جنگجوی خارجی در این حمله کشته شده و بیش از ۲۰ نفر نیز به مرکز پزشکی منتقل شدند.

سباستین لوکورنو وزیر دفاع فرانسه دی ماه گذشته به حضور اتباع این کشور در ارتش اوکراین اذعان کرد و گفت که پاریس قادر به جلوگیری از حضور آنها در اوکراین نیست.

وی گفت: برخی از غیرنظامیان فرانسوی به اوکراین عزیمت کردند تا با یونیفرم ارتش آن کشور در درگیری‌ها شرکت کنند. این افراد هیچ ارتباطی با نیروهای مسلح فرانسه نداشته، عضو آن نبوده و هیچ همکاری با موسسات نظامی فرانسوی ندارند.

به نوشته راشا تودی، مزدوری اتباع فرانسوی برای کشورهای دیگر از سال ۲۰۰۳ غیرقانونی شده و مجازات آن حداکثر ۵ سال زندان و ۷۵ هزار یورو جریمه است. با این حال فرانسوی‌ها امکان حضور داوطلبانه در نیروهای مسلح کشورهای دیگر را دارند.

نظر شما