شناسهٔ خبر: 67658720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

مدیر تامین اجتماعی یزد در جمع خبرنگاران

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی در کشور

یزد - مدیر کل تامین اجتماعی استان ​با بیان اینکه مفتخریم در استان یزد بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند به طوری که یزد از حیث ضریب تحت پوشش بیمه‌شدگان، رتبه اول کشور را دارد. سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی در کشور خواند

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز/ یزد ؛ «محمدعلی میرزایی» بمناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست مطبوعاتی خود ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر نیمی از جمعیت کشورمان معادل ۴۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتمعی قرار دارند افزود : ر حال حاضر از مجموع یک میلیون و ۳۰۰  هزار نفر جمعیت استان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از علل عمده آن نیز صنعتی و مهاجرپذیر بودن استان و فرهنگ بالا و غنی مردم یزد ذکر کرد.

مدیر تامین اجتماعی یزد با ابراز خرسندی از مجوزهای اخذ شده  برای ایجاد شعبه میبد و بهاباد ابراز امیدواری کرد که بعد از طراحی‌های لازم، عملیات ساخت آنها اجرایی شود .

میرزایی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی مربوط به یزد صنعتی است از راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در شهرک‌ صنعتی یزد در هفته دولت امسال خبر داد.

"حسین ثقفی" معاون تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه در بخش مستمری بگیران ؛ تامین اجتماعی از بیستم تا پایان هر ماه به ترتیب حروف الفبا موظف به پرداخت مستمری هست از پوشش بیمه‌ای ۲۸ هزار و ۱۸۷ کارفرمای حقیقی و حقوقی در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون زمینه ارائه ۵۶ خدمت سازمان به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش از طریق اپلیکیشن «تأمین‌ من» فراهم شده که تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی به خدمات سازمان را برای شهروندان ایجاد کرده است خاطرنشان کرد : بخش زیادی از خدمات این سازمان در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

معاون تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان یزد در ادامه افزود: مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمه‌پردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینه‌های کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخه‌های پزشکی و خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.

به گفته این مسئول طی سال ۱۴۰۲ در جذب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به اندازه کل سنوات گذشته موفق بوده است ؛ تصریح داشت : در شهر یزد نیز ضریب بیمه‌ای تامین اجتماعی، ۸۴ درصد از جمعیت شهر یزد را شامل می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت : تا آخر اسفند ماه پارسال، تعداد ۳۶۷ هزار و ۶۴۰ نفر به عنوان بیمه شده اجباری تامین اجتماعی از خدمات این سازمان برخوردار شده‌اند که با توجه به تبعه آنها، جمعاً ۹۴۹ هزار و ۷۳۱ نفر را شامل می‌شوند.

ثقفی گفت : در استان۸۰ هزار و ۳۶  نفر مستمری‌بگیر اصلی داریم که تبعه آنها نیز به تعداد ۹۶ هزار و ۷۵۵ نفر به این امار افزوده می‌شود و در مجموع یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر معادل ۸۰ درصد از جمعیت استان مشمول مقرارت تامین اجتماعی هستند.

بیمه‌ شده‌های اجباری ۲۷۸ هزار و ۶۷۳ نفر و تعداد بیمه شدگان خاص و اختیاری در استان نیز تا پایان پارسال ۱۳ هزار و ۵۶۵ نفر بودهاند ازتعداد ۲۴ هزار و ۳۶ نفر بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد استان تا پایان سال گذشته خبر داد.

گفتنی اینکه در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

سید محمد جواد عرفانفر

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی در کشور ،  محمدعلی میرزایی مدیر تامین اجتماعی یزد

 

نظر شما