شناسهٔ خبر: 67658366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شرایط جدید دریافت ارز اربعین/ عرضه ارز از ۷ مرداد شرایط جدید دریافت ارز اربعین/ عرضه ارز از ۷ مرداد

به گزارش اکوایران، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: در راستای تکریم زوار اربعین حسینی، آماده‌ایم از هفتم مرداد ارز اربعین را از طریق شعبات منتخب هفت بانک عامل در سراسر کشور به زائران عتبات عالیات عرضه کنیم. به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، یکی از نقاط ضعف عرضه ارز

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: در راستای تکریم زوار اربعین حسینی، آماده‌ایم از هفتم مرداد ارز اربعین را از طریق شعبات منتخب هفت بانک عامل در سراسر کشور به زائران عتبات عالیات عرضه کنیم.

به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، یکی از نقاط ضعف عرضه ارز زیارتی در سال گذشته، دیر بودن زمان عرضه بود. به این دلیل که برخی زائران زودتر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال زمان عرضه را حدودا یک ماه زودتر اعلام کردیم.

براساس اظهارات فرزین، سال گذشته کد سماح برای دریافت ارز ضروری بود و مشکلاتی را برای زائران به وجود آورد. امسال بانک مرکزی و بانک‌های عامل، این آمادگی را دارند تا بدون ارائه کد سماح، ارز اربعین را عرضه کنند. البته این موضوع به تصمیم‌گیری ستاد اربعین بستگی دارد. 

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: زوار اربعین که از سیستم بانکی کشور ارز دریافت کرده‌اند بعد از بازگشت می‌توانند ارز باقی‌مانده را به همان نرخ خرید به بانک‌های عامل برگردانند. زوار ۵ سال به بالا می‌توانند تا سقف ۲۰۰هزار دینار به قیمت ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند. 

طبق اعلام بانک مرکزی، قرار است از هفتم مرداد تا سوم شهریور به هر زائر اربعین تا سقف 200 هزار دینار با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه تعلق بگیرد. 

اقدامات دولت برای ستاد مرکزی اربعین

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در جلسه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر ضرورت اجرای تمام مصوبات و تصمیمات جلسات ستاد مرکزی اربعین و تعهدات اربعینی وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و ملی تا نیمه محرم گفت: ستاد مرکزی اربعین تعهدات آن دسته از دستگاه‌ها را که اجرایی نشده است، هر چه سریع‌تر پیگیری کند.

مخبر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد اقدامات ضروری در راستای بهبود حمل و نقل عمومی از جمله تامین اتوبوس و الحاق واگن‌های ریلی برای جابجایی زائران اربعین حسینی را اتخاذ کنند و اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت تردد خودروهای شخصی و تجهیز پارکینگ‌ها برای تسهیل جابجایی مردم انجام شود.

ضرورت تمهید تامین آب مورد نیاز‌، سایبان، امکانات بهداشتی و درمانی در داخل کشور و همچنین در عراق،‌ تامین امکانات سرمایشی به‌ویژه تونل سرد،‌ تسهیل تردد زائران خارجی، ارزاق و غذای مورد نیاز زائران و مواکب و تامین سوخت از دیگر تاکیدات سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه بود.

منبع: ecoiran-67299

نظر شما