شناسهٔ خبر: 67658111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کراس اوور برقی جیلی زیکر 7X رونمایی شد

صاحب‌خبر -

گروه خودروسازی جیلی (Geely) چین، از جدیدترین خودرو کراس اوور زیر برند برقی و پرطرفدار این شرکت با نام جیلی زیکر 7X رونمایی کرد.

برند زیکر (Zeekr) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است که در سال ۲۰۲۱ میلادی زیر پرچم کمپانی خودروسازی جیلی افتتاح شد و مدل های موجود در حال حاضر شامل Zeekr 001، Zeekr 007، Zeekr 009 و Zeekr X هستند. اولین محصول این برند، Zeekr 001 است که در 15 آوریل 2021 روانه بازار شد؛ خودرویی به سبک شوتینگ بریک که توانسته به شهرت خوبی دست پیدا کند. طبق جدیدترین اخبار خودرو، حال این شرکت به تازگی تصاویر جدیدترین محصول تولیدی خود با عنوان جیلی زیکر 7X را معرفی کرده است.

معرفی کراس اوور جیلی زیکر 7X

نمای جلو جیلی زیکر 7X نمای جلو جیلی زیکر 7X

بنا به گفته این شرکت، Zeekr 7X بر اساس SEA (معماری تجربه پایدار) جیلی تولید خواهد شد و حرف X در نام این خودرو به سری محصولات شاسی‌ بلند زیکر اشاره دارد. جیلی زیکر 7X بزرگ‌تر از مدل کامپکت X به شمار می‌رود و طراحی آن با نسبت طلایی ۰.۶۱۸ صورت گرفته است. این رقم در طبیعت به کرات دیده می‌شود و زمانی که رعایت شود تناسبات بصری چشم‌نوازی را رقم خواهد زد. در بخش طراحی بصری شاسی‌بلند مورد بحث عناصر خلاقانه متنوعی دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نوار نورانی تعاملی در جلو، چراغ‌های نصب شده در پایین و سقف مجهز به لیزر رادار سیستم‌های خودران اشاره کرد.

همچنین این خودرو در پروفایل جانبی خود دستگیره‌های در پنهان را به نمایش می‌گذارد و در بخش پشتی هم طراحی چراغ‌های چسبیده به هم با تکنولوژی جدید سوپر RED LED دیده می‌شود. همه این عناصر دست به دست هم داده‌اند تا طراحی آیرودینامیک و آینده‌نگرانه در این خودرو شکل گیرد و جلوه بصری زیبایی را برای بیننده تداعی کند.

این خودرو دارای 4825 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض و 1656 میلی‌متر ارتفاع با فاصله بین دو محور 2925 میلی‌متر است. زیکر تاکید کرد که خودرو 7X بزرگترین فضای کابین را در کلاس خود دارد. جیلی زیکر 7X بر پایه پلت فرم 800 ولت ولتاژ بالا ساخته شده است که انتظار می‌رود در مقایسه با مدل های پلت فرم معمولی 400 ولت، بهره‌وری انرژی بالاتری ارائه دهد.

مشخصات فنی Zeekr 7X

در بخش فنی زیکر 7 ایکس از موتورهای برقی سیلیکون کاربید ترکیب شده با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات همراه بهره می‌برد. نسخه چهار چرخ متحرک دو موتوره این مدل دارای موتورهای جلو و عقب به ترتیب با حداکثر توان 165 کیلووات و 310 کیلووات و مجموعا به توان 475 کیلووات است که به آن شتاب صفرتاصد کمتر از 4 ثانیه را می‌دهد که برای یک خودرو کراس اوور رویایی است.

زیکر با استفاده از باتری های لیتیوم آهن فسفات می‌خواهد روی کاهش مقاومت و به دنبال آن بهبود راندمان و عملکرد تمرکز داشته باشد و راه خود را از دیگر رقبا که باتری‌هایی با تکنولوژی‌های مختلف را بکار گرفته‌اند جدا کند. مدل‌های پایه جیلی زیکر ۷X از باتری LFP استفاده می‌کنند و با شارژر سریع می‌توان در عرض ۱۵ دقیقه به توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر دست یافت.

طراحی کابین و امکانات جیلی زیکر 7 ایکس

نمای داخل جیلی زیکر 7X نمای داخل جیلی زیکر 7X

با اینکه تصاویر رسمی کابین این خودرو منتشر نشده اما بر اساس تصویر جاسوسی موجود می‌توانیم کابین مینیمالیستی مشابه زیکر ۰۰۷ را ببینیم. در این بخش پشت آمپرهای منحنی، نمایشگر مرکزی شناور و غربیلک فرمان جدید جزو موارد برجسته هستند.

از مجموع آپشن های این خودرو که توسط برخی منابع غیر رسمی اعلام شده می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی راننده، نمایشگر مولتی‌مدیا ۱۵.۴ اینچی، کنسول مرکزی، سنسور تشخیص چهره و اثر انگشت راننده، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD)، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده و سرنشین به همراه ماساژور، سنسور کیفیت هوا (AQS)، اتوپارک، دستگیره‌های درب به‌صورت مخفی، درهای الکترومغناطیس، کروز کنترل تطبیقی ​​(SACC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم پایش حالت راننده (DMS) اشاره کرد.

قیمت جدیدترین محصول زیکر بین ۳۳ تا ۴۸ هزار دلار خواهد بود. رونمایی رسمی این خودرو تا چند ماه دیگر صورت می‌گیرد. زیکر 7 ایکس باید به مصاف خودروهایی همچون شاسی‌بلند جدید شیائومی MX11، تسلا مدل Y، لی اتو L6 و… برود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
پیکاپ جیلی Radar RD6 با شتاب حیرت انگیز رونمایی شد خودرو استلاتو S9؛ شاهکار هواوی در نمایشگاه چین سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید

نظر شما