شناسهٔ خبر: 67657890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

قیمت خانه در کرج / با چند میلیارد تومان می‌توان آپارتمان متوسط‌متراژ خرید؟ - مردم سالاری آنلاين

کرج یکی از کلانشهرهای کشور است که طی سال‌های گذشته تورم چشمگیری در حوزه مسکن پیدا کرده است. گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن طی بهار 1400 تا بهار 1402 حاکی از افزایش قیمتی بیش از 155 درصد در استان البرز است. اما اکنون برای خرید خانه در شهر کرج چقدر باید هزینه کرد؟

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ فروردین‌ماه امسال بود که مرکز آمار ایران گزارشی از تورم مسکن در استان‌های مختلف، طی فروردین 1400 تا فروردین 1402 منتشر کرد.

بر این اساس استان البرز، یازدهمین جایگاه را بین باقی استان‌ها دارد و تورمی بیش از 155 درصد را پشت سر گذاشته است. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز استان، کلانشهر کرج، چقدر باید هزینه کرد؟

شهر کرج نیز مانند تهران به‌ دلیل وسعت و تعدد مناطق از فاصله بالایی بین کف و سقف قیمت برخوردار است. با این حال بررسی آگهی‌های فروش مسکن در این شهر حاکی از آن است که اکنون متقاضیان با داشتن بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان، قادر به خرید آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط هستند.

البته خریداران با این بودجه، در برخی محله‌ها نیز می‌توانند واحدهایی با متراژ بالاتر از 90 متر در سبد خرید خود داشته باشند.

برای مثال در حال حاضر آپارتمانی 75 متری در محدوده گلشهر که ساخت آن به سال 1401 بازمی‌گردد، دو میلیارد و 280 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین واحدی 105 متری و سه‌ساله در محله حیدرآباد، بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

اگر متقاضیان بودجه‌ای بین چهار تا پنج میلیارد تومان داشته باشند، امکان این را پیدا می‌کنند تا در عظیمیه آپارتمانی با متراژ بالاتر از 80 متر خریداری کنند.

اکنون مالک واحدی 88 متری در این محله که سال 1389 ساخته شده، قیمت آپارتمان خود را چهار میلیارد و 450 میلیون تومان اعلام کرده است.

بودجه بین هفت میلیارد و 500 تا هشت میلیارد تومان نیز برای خریداران این امکان را ایجاد می‌کند که خانه‌ای با متراژ بیش از 140 متر در مهرشهر خریداری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما