شناسهٔ خبر: 67657383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی منطقه «سیوک» بویراحمد مهار شد+ فیلم

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: شعله‌های آتش در منطقه حفاظت‌ شده «سیوک» بویراحمد که جمعه شب مهار شده بود، صبح امروز شنبه دوباره در چند نقطه فوران کرد که اکنون با کمک نیروهای امدادی و مردمی، اطفاء شده است.

صاحب‌خبر -

شهرام مهدوی مطلق، شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه عوامل مردمی، شهردار، بخشدار و بسیج برای مهار آتش‌ در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی در ارتفاعات بالا بود و چند سورتی پرواز بوسیله بالگرد نیز انجام گرفت و اکنون آتش سوزی مهار شده است.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۲ تیم ۱۵ نفره از نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی بصورت شبانه‌روزی به منظور پایش در منطقه حضور دارند.

مهدوی مطلق بیان کرد: آتش سوزی‌های عمدی یا غیرعمدی عامل انسانی دارد لذا لازم است همه مردم در جهت حفاظت از منابع طبیعی بکوشند، چون امکانات دولت در حدی نیست که بتواند تمام این حوادث را پوشش دهد.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده سیوک با ۱۲ هزار و ۸۵۸ هکتار مساحت یکی از مناطق حفاظت شده هفتگانه کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

این استان با بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربع وسعت و در اختیار داشتن یک درصد خاک از کشور ۱۸ درصد از گونه‌های جانوری کشور را دارد.

۳۲۴ گونه جانوری مهره‌دار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲۲۷ گونه آن شامل انواع پرندگان است.

نظر شما