شناسهٔ خبر: 67656830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

افزایش ۱۱ درصدی مصرف بنزین به دلیل تغییر ساعات اداری

معاون وزیر نفت درباره مصوبه هیات وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار داشت: تغییر ساعات اداری تاثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مساله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: معاون وزیر نفت گفت: تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶ درصدی بنزین در سطح کشور شده است.
 
 «جلیل سالاری» امروز (شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تعمیرات تخصصی ترمینال‌های سامانه هوشمند سوخت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه هیات وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار داشت: تغییر ساعات اداری تاثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مساله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان‌داشت: در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی مصرف بنزین در سطح تهران و رشد ۶ درصدی در سطح کشور بود.
 
وی ادامه‌داد: ثبت برخط درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره عملیاتی شده، اما هنوز برای خودروهایی که متقاضی کارت سوخت المثنی هستند، عملیاتی نشده است.
 
سالاری اضافه‌کرد: نیاز است تا مجموعه «ناجی» اطلاعات خودرویی را در اختیار ما قرار دهد، هم‌اکنون جلسات کارشناسی بین همکاران در سامانه هوشمند سوخت و همکاران در مجموعه پژوهش و توسعه ناجی در حال برگزاری است تا اطلاعات مورد نیاز ما از سوی مجموعه ناجی ارائه شود.
 
معاون وزیر نفت خاطرنشان‌کرد: از نظر ما هیچ مشکلی برای فراهم‌ کردن امکان ثبت برخط درخواست کارت سوخت وجود ندارد و به محض آنکه اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار داده شود، این سامانه در اختیار مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به‌صورت برخط خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: از نظر ما این کار انجام شده است، فقط بحث اطلاعات است که باید بارگذاری شود و به‌سرعت این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
سالاری با بیان اینکه متوسط مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۳ تا امروز به ۱۲۱ میلیون لیتر رسیده که رقم بالایی است، گفت: بانک ملی به عرصه پرداخت الکترونیکی جایگاه‌های عرضه سوخت وارد شده است.
 
وی با بیان اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح کشور به‌طور مستمر در حال افزایش بوده و مساله نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوط به آن یک الزام اساسی است، گفت: از طرف دیگر، ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مساله محقق شد.
 
این مقام مسئول وزارت نفت با بیان اینکه از تقاضای بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از جایگاه‌های عرضه را برای پشتیبانی بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم، اظهار داشت: مجموعه بانک ملی نیز کار حمایت و پشتیبانی از کارت‌خوان‌ها و هم خدمات تعمیرات و پشتیبانی را انجام می‌دهد.
 
به گفته وی، ایجاد مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استان‌ها می‌تواند خرابی کارت‌خوان‌های جایگاه‌های عرضه را در سراسر کشور به حداقل برساند و با بهترین کیفیت در اختیار جایگاه‌داران قرار گیرد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما