شناسهٔ خبر: 67656585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هیئت‌های عزاداری برق را بهینه مصرف کنند

سخنگوی صنعت برق از صاحبان مجالس عزای حسینی درخواست کرد در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، موارد ایمنی و مصرف صحیح و بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند. سخنگوی صنعت برق از صاحبان مجالس عزای حسینی درخواست کرد در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، موارد ایمنی و مصرف صحیح و بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: هیئت‌ها و تکایا نکات ایمنی اتصال برق را رعایت کنند و از هر گونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیرایمن و غیرمجاز انشعاب برق به طور جدی و اکید پرهیز کنند.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع حوادثی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی رعایت موارد ایمنی از سوی مردم و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است و به این منظور استفاده از اتصالات، تجهیزات ایمن، استاندارد و خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، نشان در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تأمین برق باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: هیئت‌های مذهبی همچنین از نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرفنی در تأسیسات برق‌رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری و حفظ فاصله ایمنی حداقل ١.٥ متری از شبکه‌های برق را رعایت کنند.
 
سخنگوی صنعت برق با تأکید بر بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا بر ضرورت و مصرف صحیح و بهینه برق گفت: توصیه می‌شود برای تأمین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا «ال‌ای دی» استفاده و در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها کولر‌های آبی روی دور کند و اسپلیت‌ها روی درجه ۲۴ درجه تنظیم شود تا صنعت برق در این روز‌های گرم برای تأمین برق پایدار مشترکان با مشکل مواجه نشود.
انتهای پیام/

نظر شما