شناسهٔ خبر: 67656426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اردوغان: عرصه را برای عناصر پ.ک.ک در شمال عراق تنگ می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که ارتش این کشور به زودی عرصه را بر گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه اجرای عملیات پنجه ـ قفل در شمال عراق تنگ‌تر خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاه دفاع ملی ترکیه در استانبول گفت: نیروهای مسلح کشور به زودی عرصه را برای گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه اجرای عملیات پنجه ـ قفل در شمال عراق تنگ‌تر خواهیم کرد.

اردوغان با اشاره به ادامه عملیات‌های نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در داخل و خارج کشور، توضیح داد: گروه تروریستی دیگر توانایی اجرای اقدامات تروریستی در داخل مرزهای ترکیه را از دست داده و در عراق و سوریه نیز در در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد.

به گزارش آناتولی، اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینی‌ها، تصریح کرد: چیزی که از هفتم اکتبر در غزه شاهد آن هستیم بدون تردید جنگ نیست بلکه ما شاهد یک نسل‌کشی واقعی در غزه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه رسیدن مذاکرات میان حماس و کابینه نتانیاهو افزود: امیداور هستم مردم غزه با اعلام آتش‌بس فوری نفس راحتی بکشند.

او با بیان اینکه در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در واشنگتن بر ضرورت افزایش فشارها بر تل آویو تاکید کرده است، ادامه داد: تا زمانی که راهبرد امنیتی اسرائیل بر مبنای اشغال اراضی بیشتر ادامه داشته باشد، هیچ کشوری در منطقه از جمله ترکیه احساس امنیت کافی نخواهند داشت.

انتهای پیام

نظر شما