شناسهٔ خبر: 67656330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم

استاندار اصفهان گفت: پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر امروز _ شنبه بیست و سوم تیر_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و نیز تقدیر از همه کسانی که در برگزاری چهار دوره انتخابات اخیر نقش درخشانی داشتند، اظهار کرد: انتخابات آخر در استان اصفهان بسیار درخشان برگزار شد به طوری که نزدیک به ۴۹ درصد مردم استان در این صحنه مشارکت داشتند و باید شاکر باشیم که مردم نسبت به گذشته توجه ویژه ای به صندوق آرا داشتند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: رهبر انقلاب هر بار نگاه مجددی به سیره شهید رئیسی داشته‌اند؛ وقتی ما به سیره کلامی مقام معظم رهبری نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان از دو شخصیت به کرات یاد کرده‌اند که یکی شهید رئیسی بود که به رفتار و شاخصه‌های شخصی و مدیریتی ایشان پرداخته‌اند و ایشان را به عنوان الگوی مدیریت معرفی کرده‌اند و دیگری شهید حاج قاسم سلیمانی بود که از ایشان نیز به عنوان الگوی مکتب ایثار و مجاهدت یاد کرده‌اند؛ از این رو برای ما افتخار بزرگی است که در این دولت که دولت الگوی کار و امید و حرکت معرفی شد، خادم مردم بودیم.

استاندار اصفهان ابراز کرد: شهید رئیسی انصافاً شخصیت ممتاز و متفاوتی بود که علت موفقیت‌های ایشان را نمی‌توان چیزی جز وجود نگاه آسمانی در سلوک ایشان دانست؛ اما چه چیزی موجب شد شهید رئیسی این نگاه جامع‌الاطراف و خاص و مجاهدانه که منجر به تصمیمات بزرگ شد و جرأت ورود به تصمیم‌گیری در حوزه مسائل مهم کشور که سال‌ها معطل مانده بود را داشته باشد؟

وی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی مطرح شد تا روی میز رئیس جمهور قرار گیرد اما مورد توجه قرار نگرفت، در دولت بعد هم مطالعاتی در این خصوص انجام شد اما کسی جرأت ورود به آن را نداشت، اما می‌بینیم که به همت شهید رئیسی امروز در آستانه احیای زاینده رود قرار گرفته‌ایم، این‌ها نبود جز نگاه مومنانه شهید رئیسی که او را معطوف به ورود به کارهای بزرگ کرد.

مرتضوی با اشاره به عملیات وعده صادق در دولت سیزدهم گفت: اگر این دولت بر سر کار نبود معلوم نبود کسی جرئت ورود به چنین عملیاتی را پیدا کند؛ به همین دلیل است که که بسیاری از بزرگان دنیا نسبت به شهادت ایشان پیام‌ها و تسلیت‌های متفاوت دادند.

وی با بیان اینکه پر افتخارترین و پر دستاوردترین وزارت خارجه در این دولت بود، اضافه کرد: پیوستن ایران به بریکس و شانگهای به دلیل نگاه مومنانه شهدای خدمت بود که خدا هم ایشان را یاری می‌کرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در سیره شهید رئیسی همین نگاه مومنانه سبب شده بود تا ایشان به دنبال دنیاطلبی نباشد و اعوجاج نداشته باشد، مقامات برای ایشان اهمیتی نداشت بلکه مقام را باری بر دوش خود می‌دانست.

وی خطاب به مدیران کل و فرمانداران استان اصفهان تاکید کرد: تا مادامی که در این دولت بر سر کار هستید به منزله دوی امدادی باید به رفع مشکلات مردم توجه کنید و نباید در مسیر خدمت رسانی به مردم خدشه وارد شود؛ مردم ساختارها را به رسمیت نمی‌شناسند و برای آن‌ها پذیرفتی نیست که کم کاری و اختلالی در پیشبرد امور آنها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: از لحظات باقی مانده باید حریصانه برای خدمت رسانی استفاده کرد؛ در فرایند خدمت رسانی پذیرفته نیست کسی کوتاهی کند چرا که مردم از ما و از نظام نخواهند پذیرفت.

مرتضوی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور تصریح کرد: پروژه‌های دولت رئیسی هیچکدام توسط ایشان کلنگ زنی نشده بود بلکه پروژه‌های برجای مانده از دولت قبل بود دولت بعد هم باید آنها را به سرانجام برساند و تلاش می‌کنیم پروژه‌های نزدیک به بهره برداری را تا هفته دولت شناسایی و همه به سرانجام برسانیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کنگره اربعین هم در حال برنامه‌ریزی است وبا توجه به اینکه در ایام جابجایی وزرا است، لذا باید از همین الان با همکاری هیئات مقدمات را فراهم کرد و در استان پا به پای کشور حتی جلوتر حرکت می‌کنیم تا در خصوص اربعین با مشکلی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: شرکت‌های آب و برق درایت کنند تا به هیچ عنوان قطعی برق روبرو نشویم به خصوص در حوزه‌های اقتصادی چرا که اجازه نفس کشیدن از آنها گرفته می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه تصریح کرد: اگر خود را در دوی امدادی تصور کنیم دولت بعد باید بر ریل مناسب سوار شود تا مسیر روشن باشد و مدیران بعدی و حتی نمایندگان اولویت‌ها و برنامه‌های استان را بدانند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در نهضت ملی مسکن متذکر شد: جلسات هفتگی مسکن استان ترک نشده و انتظار می‌رود در روزهای آینده با تلاشی دو چندان این طرح در مسیر تکمیل و اجرا قرار بگیرد.

نظر شما