شناسهٔ خبر: 67655903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رفع کم آبی روستاهای غرب هرمزگان با آب شیرین‌کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره برداری از آب شیرین کن حیران مشکلات تنش آبی در چند روستا در غرب استان هرمزگان مرتفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در راستای بهبود وضعیت تامین آب تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و مهران شهرستان بندرلنگه، عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل آبفا هرمزگان به همراه احمد جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر امور آبفای بندرلنگه ضمن بازدید از این مناطق راهکارهای بهبود وضعیت آب این روستاها مورد بررسی قرار دادند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان و نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابتدا با حضور در روستاهای بندرمعلم و حمیران از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات تامین آب این روستاها قرار گرفتند.

در این بازدیدها عبدالحمید حمزه پور به برنامه‌های آبفا برای تامین پایدار آب روستاهای بندر معلم و حمیران اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از آب شیرین کن مجتمع حمیران، مشکل تامین آب روستاهای حشم حودو و برکه سفلین نیز به طور اساسی حل خواهد شد.

به گفته وی، این موضوع تاثیر مثبتی بر بهبود وضعیت تامین آب روستاهای گزیر، زیارت و چاه عبدالرحمان خواهد گذاشت.

 مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به وضعیت آب روستاهای سایه خوش و کنخ از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه گفت: تامین آب این دو روستا از طریق آب شیرین کن مجتمع دژگان صورت می‌پذیرد که پیگیر افزایش ظرفیت تولید این آب شیرین کن هستیم.

وی به زلزله سال 1401 بخش مهران و نگاه ویژه شرکت آبفا جهت خدمت‌رسانی مداوم به روستاهای متاثر از این زلزله اشاره کرد و افزود: در این راستا پروژه اصلاح و توسعه شبکه روستای سایه خوش اجرا شد که گامی مهم در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به ساکنین این روستا بود.

حمزه پور همچنین انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به کنخ، سایه خوش و تعدادی از روستاهای این منطقه را یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای پایداری وضعیت آب این روستاها دانست که اجرای آن نیازمند تخصیص اعتبار و صدور مجوز خرید تضمینی آب است.

انتهای پیام/864

نظر شما