شناسهٔ خبر: 67655834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

جنگنده جدید چینی ها برای رقابت با اف ۲۲ معرفی شد

صاحب‌خبر -

جنگنده جدید چینی ها در تصاویر تازه‌ای رخ نشان داده است. این جنگنده که J-31B نام دارد، رقیب اصلی اف ۲۲ با قدرت حمل موشکی بیشتر است.

چین با معرفی جنگنده جدید J-31B گیرفالکن گامی بزرگ در جهت تقویت نیروی هوایی خود برداشت. این جنگنده نسل پنجم که توسط شرکت هوافضای دولتی شیانینگ (SAC) توسعه یافته، به عنوان یک هواپیمای پنهانکار به نمایش درآمده است. J-31B با داشتن قابلیت‌هایی مانند جایگاه‌های تسلیحاتی کناری که می‌توانند دو موشک حمل کنند، از جنگنده‌های اف ۲۲ رپتور آمریکا و J-20 چین متمایز است.

در ویدیوی جدیدی که از این جنگنده منتشر شده، J-31B با طراحی بهینه‌سازی شده و ظرفیت حمل تسلیحات بیشتر به نمایش درآمده است. این هواپیما می‌تواند حداقل چهار موشک میان‌برد PL-12 در جایگاه اصلی خود حمل کند، که آن را به یکی از برترین جنگنده‌های پنهانکار دنیا تبدیل می‌کند.

جنگنده جدید چینی ها، توانمندتر از اف ۲۲ رپتور آمریکا

برخلاف اف-۲۲ و J-20 که هر کدام تنها یک موشک در جایگاه کناری خود حمل می‌کنند، J-31B با توانایی حمل دو موشک در هر جایگاه کناری، برتری خاصی به نمایش گذاشته است. این جنگنده همچنین قابلیت‌های بهینه‌ای در استفاده از فضا و عملکرد موتور دارد که آن را به یک رقیب جدی برای جنگنده‌های نسل پنجم دیگر تبدیل کرده است.

جنگنده جدید چینی ها J31-B جنگنده جدید چینی ها J31-B

جنگنده J-31B که برای بازار صادرات نیز تحت نام FC-31 تبلیغ می‌شود، به عنوان یک جنگنده میان‌وزن و پنهانکار توسعه یافته است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر، این جنگنده می‌تواند نقشی کلیدی در نیروی هوایی چین ایفا کند. همچنین، توسعه و ارتقاء مستمر این هواپیما، فرصت‌های زیادی را برای صادرات به سایر کشورها فراهم کرده است.

جنگنده J-31B با توجه به طراحی جدید و بهبودهای اعمال شده، احتمالا به زودی وارد خدمت نظامی خواهد شد. به گفته کارشناسان نظامی چین، کد “B” در نام این جنگنده ممکن است نشان‌دهنده وجود چندین نسخه مختلف از J-31 باشد. اگرچه هنوز مشخص نیست که این نسخه‌ها برای استفاده در ناوهای هواپیمابر، نیروی هوایی یا بازار صادراتی توسعه یافته‌اند.

با این حال، معرفی رسمی J-31B نشان‌دهنده توانمندی‌های رو به رشد چین در توسعه جنگنده‌های پنهانکار پیشرفته است. این جنگنده با توجه به قابلیت‌های جدید خود، می‌تواند نقشی حیاتی در استراتژی دفاعی چین ایفا کند و همچنین به عنوان یکی از برترین جنگنده‌های نسل پنجم جهان مطرح شود.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه جنگنده اف ۲۲ و سوخو ۵۷؛ نبرد مرگبار در آسمان مقایسه جنگنده نسل پنجم ترکیه و اف ۲۲ آمریکایی چرا آمریکا هرگز جنگنده اف ۲۲ رپتور را به هیچ کشور دیگری نفروخت؟ https://gadgetnews.net/886917/the-largest-iranian-drone-was-unveiled/ نگاهی به بزرگترین نبردهای هوایی تاریخ؛ وقتی غرش جنگنده ها تمام نمی‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما