شناسهٔ خبر: 67655599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۷۹ ضربه وزارت اطلاعات به تروریست‌ها؛ طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد واحد ضدتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر، ۷۹ ضربه به تروریست‌ها در رویارویی مستقیم با آنها وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: واحد ضدّتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیر ۷۹ ضربه به تروریست‌ها در رویارویی مستقیم با آن‌ها داشته است.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

با عرض تسلیت ایام سوگواری سیّد و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه و با گرامیداشت یاد شهیدان خدمت، به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر رئیسی (ره) و تعظیم در برابر مردم حماسه‌سازی که با حضور با شکوه خود در دو جمعه‌ی متوالی در پای صندوق‌های رأی، برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور را تحقق بخشیدند، به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که همزمان و در میدانی دیگر، عرصه‌ی رویارویی مستقیم و مقتدرانه‌ی سربازان گمنام امام زمان (عج) با تروریست‌های اعزامی از سوی اردوگاه تکفیر و استکبار در جریان بود که در سکوت خبری سپری شد.

اینک برای آگاهی ولی نعمتان سرافراز از نبرد سنگین و خاموش خادمانِ بی نام و نشان خود با تروریست‌های اجاره‌ای و نیز به منظور حفظ و استمرار هوشیاری در برابر اقدامات تروریستی احتمالی به‌ویژه در ایام پیشِ‌رو و مراسم عزاداری‌ها، به بخشی از عملیات‌های صورت گرفته اشاره می‌شود.

1. تروریست‌های داعشی که در چارچوب رویکرد کارفرمایان داعش‌ساز برای احیای جسد متعفّن تروریسم تکفیری، تحرکات خود در منطقه را افزایش داده بودند، بلافاصله پس از حادثه‌ی جانسوز پرواز اردیبهشت، تلاش‌های مضاعفی برای ورود به کشور و انجام عملیات تروریستی در مراسم تشییع و مجالس بزرگداشت شهدای خدمت، سپس برای انجام اقدامات خرابکارانه در دو مرحله‌ی انتخابات، در سراسر کشور را آغاز کردند. واحد ضدّتروریسم این وزارتخانه صرفاً در بازه زمانی اول خرداد ماه گذشته تا 15 تیر ماه جاری با شناسایی هسته‌های متعدد گروهکی و 79 مورد رویارویی مستقیم و ضربه به آن‌ها، ده‌ها نفر از عناصر تروریست و عوامل پشتیبانی و تأمین کنندگان سلاح و مهمات را دستگیر و 560 قبضه انواع سلاح جنگی، 41895 فشنگ جنگی و تعداد 9 بمب آماده و مقادیر قابل توجهی مواد پیش ساز بمب را کشف، خنثی و ضبط نمود.

2. در سلسله عملیات انجام شده، علاوه بر شناسایی و بازداشت تروریست‌های تازه وارد، تعدادی از عناصر سابقه‌دار، که برای هدایت عملیات یا انجام عملیات انتحاری وارد کشور شده بودند نیز شناسایی و بازداشت شدند.

3. حوزه‌های جغرافیایی اولویت‌دار برای انجام عملیات توسط تروریست‌های سفاک، عمدتاً استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر بودند.

4. تعدادی از عناصر تروریست قبل از ورود به کشور و در نوار مرزهای شرقی به کمین‌های از پیش تعبیه شده افتادند یا در تیراندازی‌های متقابل، به هلاکت رسیدند.

5. گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق نیز خام‌اندیشانه، بهره‌برداری از شرایط را در دستور کار خود قرار دادند. از جمله اقدامات آن‌ها ارسال یک محموله نظامی نیمه‌سنگین از طریق مرزهای شمال‌غرب کشور برای انجام عملیات بود که در کمین جان برکفان گمنام افتاده و پس از درگیری مسلحانه و تبادل آتش، کل محموله به‌صورت سالم در اختیار مدافعان امنیت ایران اسلامی قرار گرفت.

6. در مقطع اشاره شده، دیگر گروهک‌های ضدانقلاب نیز دچار اشتباه محاسباتی شده و تلاش‌هایی برای ایجاد اخلال و ناامنی در کشور را در دستور کار خود قرار دادند که عوامل آن‌ها با عنایات الهی شناسایی و مورد برخورد قرار گرفتند. از آن جمله است گروهک رو به‌ احتضار منافقین که به‌دلیل مواجه بودن با آشفتگی گسترده، ناشی از ضربات پی‌درپی دلاور مردان گمنام بر ساختار این فرقه‌ی بدنام و اشراف اطلاعاتی ایجاد شده بر آن‌ها نتوانستند هیچ‌یک از عملیات‌های طراحی شده را اجرا نمایند. در این راستا 6 هسته‌ی عملیاتی متصلّ به منافقین مورد ضربه قرار گرفته و تمامی عناصر فعال در آن هسته‌ها بازداشت شدند. علاوه بر آن دو خانه‌ی تیمی و کارگاه‌های تولید پرتابگرهای دست‌ساز نیز کشف و ضبط گردید.

7. علاوه بر مجموعه مجاهدت‌های پیش‌گفته، از مهم‌ترین دستاوردهای اخیر، دست یابی و انتقال یکی از عناصر اصلی طراح و هادی عملیات تروریستی کرمان به نام «عبدالله کویته» به داخل کشور بود. اطلاعات دریافتی از این تروریست در کشف بسیاری از توطئه‌های تکفیری‌ها، شناسایی دیگر عناصر اصلی و اماکن اختفای آن‌ها در منطقه، نقش بسزایی ایفا کرده و همچنان مورد بهره‌برداری می‌باشد. اما این پایان پیگیری‌های مربوط به فاجعه‌ی تروریستی کرمان نیست و آن پرونده همچنان مفتوح می‌باشد.

8. در آستانه‌ی عاشورای حسینی، با درودی از سویدای جان به کاروان عظیم شهدا، از شهدای کربلا تا شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم و دفاع از امنیت و شهدای خدمت، سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تجدید عهد با شهدا، با خمینی کبیر امام شهدا (ره) و با رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، بر پای بندی ناگسستنی خویش با راه و رسم سربازیِ بی نام و نشان و مجاهدت خاموش، و نیز بر سپر قراردادن تن و جان خویش در راه حفظ امنیت کشور و ملت عظیم‌الشأن و تعقیب و مجازات تروریست‌های وحشی در هر جا که باشند؛ همچنان از ولی نعمتان خویش استدعا دارند که با حفظ هوشیاری کامل، همچون همیشه خادمانِ گمنام خود را مساعدت و هرگونه تحرکّات مشکوک به‌ویژه در مجالس و مناسبت‌های تاسوعا و عاشورا را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شماره 113 گزارش فرمایند.

تصاویر «عبدالله کویته» طراح عملیات تروریستی کرمان در ادامه آمده است:

۷۹ ضربه وزارت اطلاعات به تروریست‌ها؛ طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات به تروریست‌ها؛ طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد

نظر شما