شناسهٔ خبر: 67655377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ملایر: شهید جمهور باید برای همه مسوولان الگو شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی که شخصیتی مردم‌دار، خدمت گزاری صدیق و دلسوز و اهل تعامل بر مبنای پای‌بندی به عزت و اعتبار ملی بود، باید برای تمامی مسوولان الگو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار کرد: دین همه ما به رئیس جمهور شهید در خدمتگزاری صادقانه تا آخرین لحظه ادا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی الگویی ابدی برای همه خادمان مردم است، افزود: بعد از شهادت این شخصیت کم‌نظیر با درایت رهبر معظم انقلاب و با اتکا به قانون مترقی اساسی جمهوری اسلامی ایران، عوامل برگزاری انتخابات در کمترین زمان ممکن ۲ مرحله دور انتخابات ریاست جمهوری در دوره چهاردهم را در نهایت امنیت و سلامت و با مشارکت بسیار خوب مردم برگزار کردند.

اسماعیلی با تاکید یر اینکه پس از چند دوره، نرخ کاهش مشارکت شکست و در مرحله دوم انتخابات نرخ مشارکت به بیش از ۵۰ درصد رسید، ادامه داد: برخی تحریم انتخابات را شکستند و انتخابات را در سلامت و صحت پذیرفتند و ظرف یک هفته ۵۵ میلیون رای در صندوق‌های رای این کشور ریخته شد.

وی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان، مشارکت خوب مردم و مجموعه‌هایی که نقشی در افزایش مشارکت داشتند،گفت: با این حضور یکبار دیگر حقانیت نظام و جمهوریت نظام را به نمایش گذاشته شد.

فرماندار ملایر: شهید جمهور باید برای همه مسوولان الگو شود

موفقیت دکتر پزشکیان، موفقیت همه ایران بود

اسماعیلی همچنین ضمن تبریک به دکتر "مسعود پزشکیان" منتخب ملت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: اکثریت جمهور مردم دکتر پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور منتخب انتخاب کردند و وظیفه داریم از وی حمایت کنیم.

به گفته وی؛ دکتر پزشکیان شخصیتی از درون نظام است که سال‌ها در کسوت نمایندگی مجلس و نائب رئیس مجلس دهم بوده و با قرآن و نهج‌البلاغه انس دارد و دارای روحیه مردمی و ساده زیست است.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب بزرگترین حامی دکتر پزشکیان است، خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی و رقابت‌ها مربوط به قبل از انتخابات بود و در حال حاضر وظیفه ما کمک و حمایت از منتخب مردم است تا دولت جدید مستقر شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تغییرات در سطح مدیران حق هر دولتی است و باید در این زمینه سیاست‌زدگی را کنار گذاشت، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم، از هیچ تلاشی دریغ نکنند، چراکه ما تا لحظه آخر تعهد و دِین به مردم و کشور داریم و هر مدیری در هر جایگاهی باید کارش را با قدرت و انگیزه بیشتر انجام دهد.

وی جابجایی‌ها را به نفع کشور خواند و تاکید کرد: تردید و معطل کردن کار مردم و از دست دادن قدرت تصمیم‌گیری بزرگترین سم است و مردم این را نمی‌پذیرند، چرا که همه ما را دولت جمهوری اسلامی می‌دانند.

آمادگی مدیران برای کنگره عظیم اربعین

فرماندار ویژه ملایر همچنین به فردا رسیدن هفته دولت اشاره و بیان کرد: باید در این هفته یادگارها و دستاوردهای رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را تقدیم مردم کنیم و مدیران وظیفه دارند طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خود را تا اوایل هفته آینده ارائه کنند.

اسماعیلی همچنین بر لزوم حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از کنگره عظیم اربعین و تردد هزاران زائر اربعین از مسیرهای ارتباطی ملایر و حمایت صد درصدی مدیران در چارچوب وظایف از مواکب و هیات‌های مذهبی و برنامه‌های محرم و صفر تاکید کرد و افزود: باید برای برگزاری کنگره عظیم اربعین و اعزام هزاران زائر آماده شویم.

وی یادآور شد: پس از پایان ماه صفر فصل جشنواره‌های گردشگری ملایر آغاز خواهد شد که از هم‌اکنون باید آمادگی و برنامه‌ریزی کامل دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر جه بهتر این جشنواره‌ها انجام شود.

عشق به امام حسین(ع) هرگز سرد نمی‌شود

امام جمعه ملایر نیز ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، از ملت ایران بابت حضور پرشور پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و این حضور را مهر تاییدی بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست.

حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" گفت: برای امام حسین(ع) حرارتی در قلوب مومنین ایجاد شده که هرگز سرد نمی‌شود.

وی اظهار کرد: این حرارت مقطعی و مربوط به یک زمان خاص نیست و شور حسینی نه تنها در ایام محرم و صفر بلکه باید در همه ایام سال باشد.

امام جمعه ملایر یکی از خط‌کش‌های ایمان را وجود حرارت و عشق به امام حسین(ع) در قلوب مومنین دانست و افزود: بدون شک اگر حرارتی در قلب ما باشد و توفیقی داشته باشیم، عنایت خاص امامان معصوم(ع) است که شامل حال ما شده و شفاعت آخرت نیز شامل حال ما خواهد شد.

تامین آب شرب و کشاورزی، مهمترین مساله ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه شهر ما نیاز به مدیران توانمند، جسور و پا به کار دارد، تاکید کرد: تامین آب شرب و آب کشاورزی از مهمترین مشکلات کشور و این شهرستان است.

"احمد آریایی‌نژاد" به مشکلات حوزه آرد و نان و اختصاص آرد بیشتر به نانوایی‌ها به ویژه در این ایام و فصل تابستان اشاره و بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان باید بدانیم نسبت به جمعیت، نیازمندان به درمان کاهش یا افزایش داشته است.

وی با اشاره به چالش‌های بهداشت و درمان، کمبود پزشک و تعطیلی برخی از خانه‌های بهداشت، گفت: باید این مشکلات را با پیگیری مداوم حل کنیم.

ضرورت استفاده از اوقاف برای سرمایه‌گذاری

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مزایای حوزه گردشگری و عدم آلایندگی و مشکلات صنعتی بخش‌ها و روستاها، تورهای گردشگری در ملایر باید ایجاد و تقویت شود.

آریایی‌نژاد با اشاره به برند جهانی مبلمان منبت ملایر، بیان کرد: جهانی شدن بسیار مهم است، اما جهانی ماندن بسیار مهم‌تر است و با توجه به رقبای داخلی و خارجی، ضعف‌های جشنواره مبلمان منبت سال قبل باید جبران شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حوزه صنعت و معدن و آلایندگی‌های این حوزه، حتما تناسب بین ایجاد شغل و سلامت مردم رعایت شود.

آریایی‌نژاد با تاکید بر استفاده از توان بیشتر اوقاف و امور خیریه ملایر بر استفاده از ظرفیت گردشگری شهر زیرزمینی سامن، صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و تعیین تکلیف اسناد مسکن‌های مهر تاکید کرد.

نظر شما