شناسهٔ خبر: 67655214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجمع نمایندگان گلستان همراه رئیس جمهور منتخب است

گرگان- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان گلستان یا اشاره به اینکه خط قرمز ما منافع مردم است، گفت: مجلس شورای اسلامی برای عمل به وظایف نظارتی خود با کسی تعارف ندارد اما همراه دولت‌ها است و همانطور که این همراهی در دولت شهید رئیسی زبانزد بود در دولت چهاردهم نیز تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالجلال ایری روز شنبه در جلسه شورای اداری گلستان برگزاری انتخابات سالم را بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: دولت شهید رئیسی دولت کار بود و تلاش‌های فراوانی در این مدت انجام شد که خروجی اقدامات و آمارها، نشان دهنده تلاش فراوان دولت شهید رئیسی است.

وی خواستار پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان از جمله مصوبات شورای اداری شد و افزود: ۱۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات گلستان جذب نشده که می‌طلبد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب این اعتبارات تلاش کنند تا اعتبارات جذب‌نشده در دولت شهید رئیسی به صفر برسد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور پرشور مردم گلستان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در انتخابات هشتم و پانزدهم تیر ماه، مشارکت مردم به بهترین نحو رقم خورد و همگی شاهد همدلی، امنیت و سلامت در انتخابات بودیم.

مجمع نمایندگان گلستان همراه رئیس جمهور منتخب است

عبدالحکیم آق‌آرکاکلی یاد و خاطره شهید جمهور و هیات همراهش در پرواز اردیبهشت را گرامی‌داشت و گفت: در حادثه سقوط بالگرد و شهادت شهدای خدمت، مردم گلستان علاوه‌بر از دست دادن رئیس جمهور، یار اصلی استان را از دست دادند، دولت شهید رئیسی حمایت‌های ویژه‌ای از استان گلستان داشت که باید راه این شهدای خدمت را ادامه داد.

مجمع نمایندگان گلستان همراه رئیس جمهور منتخب است

وی با بیان اینکه راه توسعه و پیشرفت گلستان از طریق تغییر نگاه ما اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: گلستان بهترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را در کنار نیروهای مستعد و توانمند دارد و در این شرایط اگر یک سند توسعه‌ای قوی ویژه استان تدوین شود دیگر جزو پنج استان فقیر کشور نخواهد بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به رتبه دوم گلستان در امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و توضیح داد: بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در گلستان وجود دارد. این استان در سال‌های اخیر به دلیل ارتقای شاخص‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

آق‌آرکاکلی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان گلستان با تمام توان و با تعامل سازنده برای توسعه استان در چهار سال آینده تلاش می‌کند، تصریح کرد: اهل سنت و اهل تشیع استان گلستان با وحدت و همدلی، دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس می‌کنند و کنار هم خواهند بود.

وی خواستار حضور بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی گلستان در نوار مرزی این استان شد و افزود: به مسوولان اجرایی استان توصیه می‌کنیم برای رفاه و تسریع در امورات مردم و تزریق امید در جامعه به صورت دوره‌ای در نوار مرزی گنبدکاووس حضور یابند.

دکتر پزشکیان تخصص‌گرا و فراجناحی است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: جابه‌جایی دولت‌ها در طول انقلاب اسلامی کم نبوده لذا نباید به دلیل این اتفاق، شاهد سستی‌ و کم‌کاری برخی مسوولان در رسیدگی به کارهای مردم باشیم.

عبدالغفور امان‌زاده با بیان اینکه تعلل و کم‌کاری به دلیل تغییر و تحولات اخیر، زیبنده دولت خستگی‌ناپذیر شهید رئیسی نیست، تاکید کرد: درخواست ما از مسوولان پیگیری امورات مردم تا آخرین لحظه مسوولیت است‌.

وی پیگیری پروژه‌هایی مانند آشوراده را از جمله اقدامات بزرگ دولت شهید رئیسی در گلستان برشمرد و گفت: آق‌قلا گذرگاه توسعه استان گلستان است و پروژه‌هایی مانند پتروشیمی، منطقه آزاد و مرز اینچه‌برون را در خود جای داده اما از لحاظ ترافیکی قفل است و درخواست ما از استاندار و دیگر مسوولان، پیگیری برای حل این مشکل در مدت زمان باقیمانده تا پایان دولت سیزدهم است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی دکتر پزشکیان را شخصیتی فراجناحی، عدالت‌محور، شایسته‌سالار و تخصص‌گرا دانست و بیان کرد: رئیس جمهور منتخب ۱۸ ویژگی را برای انتصاب مدیران اعلام کرد که به ستادهای دکتر پزشکیان توصیه می‌کنیم به او فرصت دهند تا با دیدگاه و اخلاق خود، مسوولان را انتخاب کنند و انتصاب مدیران با فشارهای اطرافیان انجام نشود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی نشان داد اگر حادثه این چنینی در کشور رخ دهد به واسطه حضور ولایت فقیه، هیچ مشکلی در امورات کشور به وجود نمی‌آید و انتخابات نیز در شرایط ایده‌آل و با مشارکت بالا در سطح کشور از جمله گلستان برگزار شد که باید قدردان دست‌اندرکاران این رویداد مهم سیاسی باشیم.

رمضانعلی سنگدوینی از اقدامات خوب شهید جمهور در سفر اول و دوم به گلستان قدردانی کرد و توضیح داد: گلستان در سایه اقدامات انجام‌شده در چند سال آینده جهش خوبی خواهد داشت اما همه مدیران و مسوولان باید مصوبات سفر استانی را پیگیری کنند با تحقق مصوبات شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر گلستان باشیم.

وی با بیان اینکه جزیره آشوراده، خلیج گرگان، پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی برق علی‌آبادکتول و خلیج گرگان از اقدامات خوب دولت شهید رئیسی است گفت: این اقدامات باید در دولت چهاردهم پیگیری شود.

مجمع نمایندگان گلستان همراه رئیس جمهور منتخب است

سنگدوینی متذکر شد: شهید جمهور برای استان گلستان سنگ‌تمام گذاشت، جهش‌های بسیار خوبی در این سه سال در کشور انجام شد که باید در ادامه این روند با قدرت تدوام یابد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان خواست تا آخرین لحظات کارها را دنبال کنند و فارغ از مساله تحولات مدیریتی به خدمت به مردم ادامه دهند.

وی خواستار پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان شد و گفت: تامین آب شرب و کشاورزی مساله مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد، تا زمانی که روند ساخت سدها در گلستان به اتمام نرسد مشکل بی‌آبی گلستانی‌ها حل نخواهد شد.

نظر شما