شناسهٔ خبر: 67655157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مرکز آموزش بازرگانی کانادا در ایران تاسیس شد

مرکز آموزش بازرگانی ویژه تجارت با کشور کانادا با هدف آموزش روش های تجارت و بازرگانی و تسهیل تجارت با کشورهای حوزه آمریکای شمالی و ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه همکاری های اقتصادی در ایران تاسیس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن بازرگانی ایران و کانادا، این ساختار آموزشی توسط مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت،معدن و تجارت و با اعطای مجوز تاسیس به انجمن بازرگانی ایران و کانادا ایجاد شده است.

انجمن بازرگانی ایران و کانادا موسسه ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با استناد به قوانین بازرگانی ایران و کانادا،به ویژه در حوزه های تجاری،بازرگانی،صنایع،کشاورزی و گردشگری و با هدف ایجاد و گسترش بستری مناسب برای همکاری متقابل بازرگانان و شرکت های تجاری ایران و کانادا و همچنین سرمایه گذاری متقابل در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است.

همزمان با اعطای نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش ویژه آمریکای شمالی(کانادا) به انجمن بازرگانی ایران و کانادا،اولین دوره آموزشی نیز با عنوان «تشریح پروفرما و اسناد بازرگانی بین‌الملل» در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت برگزار شد و مدرک معتبر وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدرک بین المللی کانادایی به شرکت کنندگان اعطا شد.

آمریکای شمالی بخشی از قاره آمریکاست که در شمال این قاره واقع شده است. از جمله کشورهایی که در قاره آمریکای شمالی هستند، عبارتند از ایالات متحده آمریکا و کانادا و مکزیک.آمریکای شمالی با اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس و دریای کارائیب و اقیانوس منجمد شمالی مرز دارد و بازاری قابل بهره برداری با ظرفیت ۶۰۰ میلیون نفر را در خود جای داده است.

از جمله مهمترین کشورهای هدف تجاری ایران،کانادا است.کارشناسان معتقدند حجم مبادلات تجاری ایران و کانادا در معادلات تجاری تعیین کننده نیست اما نیازمندی های طرفین و نوعی مبادلات تجاری قابل توجه است.از سویی واردات ایران از کانادا آنقدر چشمگیر نیست اما مهم‌ترین موضوع این است که تغییر و تحولات روابط بین‌المللی پیش‌رو و سناریوهای مرتبط با شرکای استراتژیک قدرت‌های بزرگ آینده در نظام بین‌المللی آینده جهانی و هندسه آینده قدرت ایجاب می‌کند که در آینده همگرایی میان ایران و کشورهای حوزه آمریکایی شمالی شکل بگیرد.

نظر شما