شناسهٔ خبر: 67655027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

70 کشته در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه / اسرائیل :‌ فرمانده نظامی حماس،‌ هدف حمله بود / حماس : دروغ است

حماس: همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه در حال رخ دادن است تشدید خطرناک جنگ نسل کشی در سایه حمایت آمریکا و سکوت جهانی است".

صاحب‌خبر -

بیش از 70 نفر در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان در جنوب غزه کشته شدند.

به گزارش عصرایران، وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد حمله به کمپ آوارگان در منطقه المواصی در جنوب نوار غزه منجر به کشته شدن دست کم 71 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 289 نفر شد.

از سوی دیگر، خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل گفت هدف این حمله محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس بوده است.  
وزارت بهداشت در غزه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد "نتیجه قتل عام هولناک اشغالگران علیه شهروندان و آوارگان در منطقه المواصی ... بیش از ۷۱ شهید و ۲۸۹ مجروح است".

رادیو ارتش اسرائیل ادامه داد "هدف این حمله محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس بود ... الضیف در مکانی روی زمین در منطقه انسانی غرب خان یونس مخفی شده بود. هنوز معلوم نیست الضیف کشته شده است یا خیر. ارتش اسرائیل گفت که در حال مطالعه این گزارش است".

دفتر نخست وزیری اسرائیل همچنین اعلام کرد که نتانیاهو قصد دارد در این باره مذاکرات امنیتی انجام دهد.

سایت شبکه فرانس 24 نوشت یک مقام امنیتی تایید کرد  محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس، هدف حمله اسرائیل به غزه بود.

حماس در واکنش گفت ادعاهای اسرائیل با هدف سرپوش گذاشتن بر ابعاد این کشتار است.
حماس اعلام کرد: ادعاهای اسرائیل در مورد هدف قرار دادن رهبران جنبش نادرست و هدف آن سرپوش گذاشتن بر ابعاد این کشتار است.

سامی ابوزهری از رهبران حماس گفت گزارش پخش شده از رادیو ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه حمله روز شنبه به خان یونس در نوار غزه، رهبر شاخه نظامی جنبش، محمد الضیف را هدف قرار داده، "سخن توخالی" است.

ابوزهری افزود: همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه در حال رخ دادن است تشدید خطرناک جنگ نسل کشی در سایه حمایت آمریکا و سکوت جهانی است... این پیام عملی از سوی اشغالگران است که متعهد به هیچ توافقی نیست."

 وزارت بهداشت غزه هم اعلام کرد از آغاز حمله اسرائیل به غزه در 7 اکتبر / 15 مهر گذشته تاکنون، بیش از 38 هزار نفر در غزه کشته و بیش از 88 هزار نفر هم زخمی شدند.

نظر شما