شناسهٔ خبر: 67654658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دیدار فعالان حوزه فناوری اطلاعات با استاندار گیلان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به مناسبت روز فناوری اطلاعات، فعالان این حوزه صبح روز شنبه ۲۳ تیرماه با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در محل استانداری دیدار و گفتگو نمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، اسدالله عباسی در این نشست اظهار کرد: حمایت از جوانان دارای ایده، انگیزه، برخوردار از روحیه و تخصص وظیفه دولت است و شهید جمهور آیت الله رئیسی به این مهم تاکید جدی داشتند.

 
وی با تاکید جدی بر لزوم توجه به موضوع حمایت و هدایت جوانان دارای ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تسهیل‌گری این حوزه افزود: فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه تجارت دارد از این‌رو جوانان دارای فکر و ایده در این حوزه باید حمایت شوند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم توجه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی به فعالان در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این عرصه در اولویت دریافت تسهیلات هستند و این موضوع باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد.

 

دکتر سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست با تشریح نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: بخش خصوصی بازو و ابزار توانمند حوزه فناوری اطلاعات استان است.

 

سعید زاهدی بیان کرد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمام شعب اخذ رای در گیلان برخط فعالیت داشتند و بیش از ۹۹ درصد از استعلام ها به صورت آنلاین صورت گرفت.

 

وی در ادامه به فعالیت پنجره ملی خدمات هوشمند اشاره کرد و افزود: هم اینک ۹۹ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند و موظفند خدمات را به صورت الکترونیکی و برخط ارائه دهند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح این سازمان بیانگر اهمیت موضوع فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات و پیشرفت کشور است.

 

در پایان اعضا درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح نموده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

بیست‌ و دوم تیرماه، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم داده‌ ورزی (انفورماتیک)، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده‌است.

نظر شما