شناسهٔ خبر: 67654629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باران مانع ورود گردوغبار به مشهد شد

معاونت توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز گذشته وزش باد نسبتا شدید در نوار شرقی باعث کاهش کیفیت هوا در این مناطق شد و با توجه به جهت جریانات، امکان انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی از جمله نواحی جنوبی و نواحی مرکزی استان و مشهد را داشتیم اما بارشی که اتفاق افتاد مانع از کاهش کیفیت هوا شد.

صاحب‌خبر -

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و انتظاری که داشتیم، طی روز گذشته جمعه ۲۲ تیرماه،  شاهد بارش‌های رگباری در سطح استان بودیم و  در نیمه شمالی و مشهد بارش‌های رگباری توام با رعد و برق رخ داد.

وی افزود: در رابطه با فعالیت این سامانه بارشی قبلا اطلاع‌رسانی شده  و هشدار زرد و هشدار نارنجی نیز صادر کردیم و امروز  نیز انتظار داریم در ساعات بعدازظهر به خصوص در نیمه شمالی از جمله مشهد، شاهد وقوع بارش‌های رگباری باشیم.

معاونت توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مورد تاثیر بارندگی‌ها بر کیفیت هوای شهر مشهد تصریح کرد: روز گذشته شاهد وزش باد نسبتا شدیدی در نوار شرقی از جمله در شهرستان سرخس بودیم  که کیفیت هوا در این شهرستان خیلی کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: جهت جریانات امکان انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی از جمله نواحی جنوبی و نواحی مرکزی استان و مشهد مقدس را داشت، اما خوشبختانه  بارشی که اتفاق افتاد مانع از کاهش  کیفیت هوا شد.

قائنی‌پور گفت: این سامانه بارشی امروز فعال است و انتظار داریم تا فردا از شدت فعالیتش  کاسته شود، در قسمت‌های شمالی استان  باز هم  افزایش ابر و بارندگی داریم، اما از شدت بارش کاسته می‌شود.

وی اظهار کرد: بیشترین حجم بارش در ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد در سمت کلات و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های بینالود پیش‌بینی شده است،  در این نواحی حجم بارش از سایر نقاط  بیشتر خواهد بود. برای مشهد نیز انتظار داریم در ساعات عصر بارش رگباری را شاهد باشیم و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، همچنان احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب و آب‌گرفتگی در برخی نواحی وجود دارد.

قائنی‌پور با اشاره به اینکه روز گذشته  رگباری بودن بارش‌ها منجر به ایجاد رواناب و آبگرفتگی در برخی نقاط مشهد شد، افزود:  بیشترین میزان بارش مشهد از شهرک امام علی(ع)  به میزان ۲۳.۵ میلیمتر گزارش شده است همچنین در ایستگاه  اصلی هواشناسی مشهد در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ۱۶.۱ میلی‌متر باران ثبت شده است.

وی گفت: فردا احتمال بارندگی را برای برخی نواحی استان در نیمه‌های شمالی و احتمالا مشهد داریم. ولی طی چند روز آینده وزش باد شدید به همراه گردوخاک در نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان  پدیده غالب جوی خواهد بود.

معاونت توسعه، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مورد دمای هوا نیز توضیح داد: دما امروز و فردا در مشهد مقداری کاهش دارد. از دوشنبه روند افزاش دما را داریم  اما افزایش آن به کندی صورت می‌گیرد، این هفته انتظار بر این است هوای خیلی گرمی را در استان مخصوصا نیمه شمالی استان نداشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما