شناسهٔ خبر: 67654596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دانشکده داروسازی در خراسان شمالی تاسیس می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اخذ موافقت برای تأسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه و توسعه زیرساخت‌های علمی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: تأسیس دانشکده داروسازی گامی بلند در راستای توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی استان محسوب می‌شود که زمینه تأسیس شرکت‌های داروسازی و اشتغال‌زایی در آینده را نیز فراهم خواهد کرد.

وی افزود: برای کسب مجوز دانشکده داروسازی پیگیری‌های زیادی انجام شد و اکنون با تحقق این مهم، دستیابی به اهداف متعالی حوزه سلامت و مسیر پیشرفت برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همچنین پیوستن به جمع دانشگاه‌های تیپ دو کشور، هموارتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر تکمیل حلقه‌های توسعه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد و با اشاره به راه‌اندازی دو رشته کارشناسی ارشد جدید در دانشگاه گفت: در رشته‌های پرستاری داخلی جراحی و مشاوره در مامایی طی سال تحصیلی آتی، برای نخستین‌بار دانشجو جذب خواهیم کرد.

شاهین‌فر با بیان اینکه افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی گامی جدی در راستای ارتقای دانشگاه است، عنوان کرد: طی دو سال اخیر مجوز جذب دانشجو رشته‌های تخصص داخلی، تخصص جراحی عمومی، ارشد پرستاری مراقبت ویژه، ارشد داخلی جراحی، ارشد آموزش بهداشت، ارشد مشاوره در مامایی و کارشناسی مامایی اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اخذ مجوز دانشکده پیراپزشکی، دانشکده داروسازی دومین دانشکده است که در سال جاری مجوز آن اخذ شد، افزود: این دانشگاه اکنون دارای شش دانشکده شامل پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، پرستاری، دانشکده شیروان و یک مرکز فوریت‌های پزشکی مانه و سملقان بوده که بیش از دو هزار دانشجو را در خود جای داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: فعالیت ۱۰۲ عضو هیئت علمی در گروه‌های علوم پایه و ۱۱۱ عضو هیأت علمی در بخش بالینی که دو نفر از ایشان جزو ۲ درصد دانشمند برتر جهان نیز قرار گرفته‌اند، بار علمی دانشگاه را ارتقا داده و در راستای افزایش کارایی دانشگاه قدم برمی‌دارند.

نظر شما