شناسهٔ خبر: 67654359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیروهای مسلح نماد اقتدار حاکمیت و حافظان امنیت جامعه هستند - اکون

اقتصاد ایران: گرگان- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: نیروهای مسلح نماد اقتدار حاکمیت و حافظان امنیت جامعه هستند که مصون ماندن آنان از ارتکاب جرم یک مقصود اساسی و بنیادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلام الواری ظهر شنبه در نخستین جلسه پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان با بیان اینکه اجرای برنامه ششم پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد تقویت مشارکت و تعامل همه کنشگران انجام می‌شود، اظهار کرد: بهره مندی از مشارکت و تجارب عینی فرماندهان در سطوح مختلف بر اساس موضوعات ابلاغی از سازمان مرکز انجام می‌شود.

وی هدف از تشکیل این جلسات در استان بهبود وضعیت پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: عملیاتی کردن مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و اثر بخشی اقدامات پیشگیرانه با اجرای مؤثر یافته‌های علمی قضات سازمان قضائی و نیروهای مسلح استان است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان با اشاره به اینکه در جرم شناسی از پیشگیری به عنوان به کار بردن فنون مختلف برای جلوگیری از بزهکاری یاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت سالم سازی محیط و جلوگیری از هزینه‌های جرم، پیشگیری مقدم بر درمان بوده و نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

این مقام قضائی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبیعتاً امنیت ملی توانایی هر کشوری در جهت حفظ ارزش‌های آن کشور در مقابل تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی است، افزود: اگر امنیت را از ارکان جامعه به شمار آوریم، نیروهای مسلح نماد اقتدار حاکمیت و حافظان امنیت جامعه هستند که مصون ماندن آنان از ارتکاب جرم یک مقصود اساسی و بنیادی است.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز با جدیت تمام و با همراهی نیروهای مسلح استان برنامه‌های پیشگیرانه را دنبال خواهیم کرد تا نتایج مطلوبی را به دست آوریم.

نظر شما