شناسهٔ خبر: 67654345 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تغییر تاکتیک دوباره

اختراع جدید، کارلتو رئال را زیر و رو می‌کند

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: کارلو آنچلوتی تابستان گذشته می‌دانست که نمی‌تواند روی کیلیان امباپه حساب کند و باید با خوسلو، جود بلینگام، وینیسیوس و رودریگو در فاز تهاجمی، همراه کادرش یک مدل تاکتیکی جدید ابداع کرد (2-4-4 لوزی). سیستمی که در آن مرد انگلیسی را در موقعیت بازیساز و نزدیک به دروازه قرار داد و به این ترتیب بلینگام نیز اوج گرفت.
این تاکتیک، که در پیش‌فصل شکل گرفت و در طول فصل به‌خوبی تنظیم شد، بازیکنانی مانند والورده یا کروس را نیز وادار کرد تا خود را با سبک بازی جدید تطبیق دهند، اما اکنون زمان بازنگری آن فرا رسیده است.
در حالی که کمتر از دو روز تا شروع پیش فصل رئال باقی مانده است، کارلتو از قبل احساس می‌کند که یک بار دیگر باید قطعات خود را به گونه‌ای متفاوت تنظیم کند تا ماشین رئال بهتر کار کند. با بازنشستگی تونی کروس و جدایی خوسلو در کنار آمدن چهره‌هایی چون اندریک و امباپه؛ این تغییر اجتناب‌ناپذیر است.
یکی از احتمالات، عقب نشینی اندک جود بلینگام است و او به همراه والورده، کاماوینگا یا شوآمنی خط میانی رئال را شکل خواهند داد. اگر دنی سبایوس ماندنی شود، او نیز شانس برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت.
به همین ترتیب، در حمله باید نیز ممکن است جایگاه بازیکنان تغییر کند. اینکه امباپه وینگر چپ باشد یا به نوک حمله برود یا وینیسیوس محل ابهام است.
اینجاست که باید دید کارلتو چه سیستمی برای تیمش اختراع خواهد کرد تا از عناوین قهرمانی فصل گذشته‌اش به بهترین شکل دفاع کند.
 

نظر شما