شناسهٔ خبر: 67654313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس درباره گسترش دامنه جنگ غزه به لبنان هشدار داد

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با نخست وزیر لبنان، نسبت به تبعات تشدید تنش‌ها در مرز فلسطین اشغالی و لبنان هشدار داد و تصریح کرد که گسترش دامنه جنگ غزه، به نفع هیچ کس نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با نجیب میقاتی (نخست وزیر لبنان) در مورد دوستی دیرینه بریتانیا با لبنان و همکاری دو کشور برای صلح و امنیت در خاورمیانه صحبت کردم.

وی افزود که در این گفت‌وگو، «نگرانی‌های خود را در مورد تشدید تنش‌ها در مرز لبنان با اسرائیل و احتمال فزاینده اشتباه محاسباتی را مطرح کردم».

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه «گسترش درگیری به نفع هیچ کس نیست»، تاکید کرد: بریتانیا می خواهد که این مساله به طور مسالمت آمیز و از طریق مذاکره حل و فصل شود.

در چند هفته گذشته و با شدت گرفتن تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تداوم حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع اسرائیل، ترس و نگرانی این رژیم از احتمال وقوع جنگی دیگر در کنار تداوم جنگ در نوار غزه، بیشتر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیل در شمال فلسطین و کاهش فشار بر گروه‌های مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف تل آویو در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان اسرائیلی در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم اسرائیل به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های اسرائیلی نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما