شناسهٔ خبر: 67653740 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افزایش نرخ جدید جرائم رانندگی از امروز در گیلان - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از افزایش جریمه‌های رانندگی از امروز ۲۳ تیرماه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ امیر طالبی در تشریح این خبر اظهار کرد: هزینه جرایم رانندگی در کشور بازدارنده نبود و افراد به دلیل مبلغ پایین جریمه‌ها به راحتی دست به تخلف می‌زدند.

وی با بیان اینکه تخلفات به ظاهر کوچک برخی رانندگان گاهاً سبب بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شد، افزود: به همین علت سالانه تعداد بالایی از هم استانی‌هایمان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به اینکه ما با افزایش قیمت جریمه‌های رانندگی به دنبال کاهش حوادث ترافیکی هستیم، بیان کرد: این اتفاق خوشبختانه از امروز اجرا خواهد شد.

این مقام انتظامی با عنوان اینکه امیدواریم با افزایش جریمه‌های رانندگی شاهد کاهش تصادفات، رفتارهای پرخطر رانندگان و به دنبال آن تلفات رانندگی باشیم، خاطرنشان کرد: پس از اجرای افزایش قیمت‌ها به صورت ماهانه، میزان حوادث ترافیکی بررسی و با آمارهای سال گذشته مقایسه می‌شود.

سرهنگ طالبی در ادامه افزود: دولت و پلیس با افزایش جرایم رانندگی به دنبال کسب پول بیشتر نیست بلکه خواستار بازدارنده بودن هزینه تخلفات و در نتیجه کاهش حوادث ترافیکی است، در همین راستا همزمان با افزایش جریمه‌های رانندگی پویش «نه به تخلف رانندگی، نه به جریمه» در سراسر استان انجام می‌شود.

وی در مورد میزان افزایش قیمت جرایم رانندگی افزود: جریمه متخلفانی که قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

سرهنگ طالبی در ادامه با بیان اینکه سهم جرایم رانندگی در بخش درآمدهای کشور به انگیزه درآمد زایی نیست بلکه عامل بازدارنده‌ای برای عدم تخلف از سوی رانندگان به شمار می‌آید عنوان کرد: این افزایش جرایم رانندگی برای حفظ سلامت و امنیت مردم بوده و برای رانندگانی که قانون را رعایت کرده و تخلفی مرتکب نمی‌شوند، هیچ چالش خاصی به وجود نمی‌آورد.

نظر شما