شناسهٔ خبر: 67653111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهاباد: شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغالزایی ضروری است

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: اهلیت سنجی و شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغالزایی در راستای راه اندازی کسب و کار و شغل پایدار ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی بدون اهلیت سنجی و تشخیص صلاحیت متقاضیان اشتغالرایی از معرفی آنها به بانک ها برای اخذ تسهیلات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که بدون برنامه و تسهیلات خود را خارج از فضای کسب و کار خرج کنند هم برای خود و هم برای دستگاه مربوط مشکل ایجاد کرده و علاوه بر عدم اشتغاالزایی فرد را نیز بدهکار سیستم بانکی می کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه اشتغال یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بود، بیان کرد: دستگاه های اجرایی با شناسایی افراد واجد شدایط و تسهیل در روند پرداخت وام ها نسبت به ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای افراد کمک کنند.

فرماندار مهاباد: شناسایی متقاضیان واقعی تسهیلات اشتغالزایی ضروری است

عباسی افزود: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به ثبت نام متقاضیان در سامانه اشتغال اقدام و یا راهنمایی لازم را به درخواست کنندگان ارایه دهند.

وی با بیان اینکه نهادها در راستای تحقق اشتغال شهرستان همکاری کنند، یادآور شد: هر دستگاه نیز باید به صورت ماهانه نسبت به ارایه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته مرتبط با اشتغال گزارش ارایه دهد.

در ادامه جلسه آخرین وضعیت سامانه رصد اشتغال و عملکرد ادارات در بخش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارایه شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته سه هزار و ۹۵۹ شغل توسط دستگاه های اجرایی مهاباد در سامانه رصد طی سال گذشته ثبت شد که ۴۰ درصد بیشتر از سهمیه ابلاغی بود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت طبق بررسی های انجام شده دارای بیش از ۱۰ هزار نفر جویار کار است.

نظر شما