شناسهٔ خبر: 67652482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:

مراکز «شوق زندگی» در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: مراکز شوق زندگی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان موثر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی ظهر شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری قزوین، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: مراکز شوق زندگی مدتی است که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در برخی از استان‌های کشور راه اندازی شده است؛ با توجه به وضعیت استان در قزوین نیز در مواجهه با آسیب اجتماعی حوزه کودک تاسیس مرکز شوق زندگی ضروری است.

وی افزود: ما از این طرح استقبال می‌کنیم، قوه قضاییه نیز در این حوزه ورود پیدا کرده و تلاش داریم مقدمات را پیاده کنیم، در هر شهر با توجه به مسئولیت اجتماعی، میزبان مرکز شوق زندگی شهرداری است در واقع مکان را شهرداری در اختیار قرار می دهد و انتظار داریم در قزوین نیز این اتفاق بیافتد.

کاظمی یادآور شد: علاوه بر ظرفیت شهرداری ها، می توان اختصاص فضا را در قالب مولدسازی بررسی کرد، لیست مراکز مولدسازی و ساختمان‌ها موجود است می توان در خصوص آن تصمیم گرفت.

وی در ادامه با اشاره به قانون جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: در حوزه جمعیت تکالیف روشن داریم و قانون جوانی جمعیت تکلیف همه دولت‌هاست، دولت رییسی علی‌رغم اینکه در شرایط بسیار سختی کار را آغاز کرده بود اما کارهای مهمی در حوزه جمعیت انجام داد و در شرایطی که ناترازی جدی وجود داشت دولت تصمیم گرفت قانون جوانی جمعیت را فعال کند.

معاون استاندار یادآور شد: اجرای قانون جوانی جمعیت قله افتخار دولت سیزدهم بود و امیدواریم با قدرت ادامه پیدا کند، در این میان استان قزوین نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده و رشد کاهشی جمعیت در قزوین متوقف شده است.

نظر شما