شناسهٔ خبر: 67652399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران

لیموچی به سپاهان پیوست/ بیرانوند در راه بازگشت به پرسپولیس؟

مهدی لیموچی با عقد قراردادی رسمی، به تیم فوتبال سپاهان پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، سپاهان در دوئل با پرسپولیس سربلند بیرون آمد. جنگ دو تیم مدعی فوتبال ایران برای بر سر وینگر فصل گذشته آلومینیوم اراک، در نهایت با پیروزی اصفهانی ها به پایان رسید و حالا مهدی لیموچی در فصل آینده، در دیار زاینده رود و برای تیم ژوزه مورایس به میدان می رود.

پس از درخشش در فصل گذشته و به ثمر رساندن ۶ گل و دادن هفت پاس گل، توجهات به سمت مهدی لیموچی جلب شد و در شرایطی که هنوز فصل گذشته به پایان نرسیده بود، شایعات زیادی درخصوص مقصد بعدی این بازیکن در رسانه ها منتشر شد.

پرسپولیس نزدیک ترین تیم به جذب مهدی لیموچی بود و حتی این بازیکن کازرونی در برخی اظهارنظرهای غیررسمی، از علاقه اش به این باشگاه گفته بود و مذاکرات خوبی نیز میان طرفین شکل گرفته بود ولی ناگهان در آخرین لحظات، مسیر حرفه ای این بازیکن تغییر کرد.

باشگاه پرسپولیس شب گذشته با انتشار اطلاعیه ای و بدون نام بردن از لیموچی، از توافق هایی با یک وینگر خبر داده بود و حتی همه چیز برای پرداخت مبلغ رضایت نامه نیز آماده بود که در آخرین لحظات، مسیر مذاکرات تغییر کرد و این توافق زیر پا گذاشته شد.

اطلاعیه ای که امروز با واکنش لیموچی نیز همراه شد و او گفت این رفتارها زشت است. از بیانیه شب گذشته پرسپولیس نیز مشخص بود که آنها جنگ بر سر جذب وینگر ایرالکو را باخته اند و امروز نیز با اعلام رسمی باشگاه سپاهان، لیموچی زردپوش شد.

این بازیکن که مسیر فوتبالی خود را از قشقایی شیراز آغاز کرده بود، در فولاد فرصت درخشش را به دست نیاورد و پس از حضور در پیکان، به همراه مجتبی حسینی راهی آلومینیوم شد و در فصل گذشته، توانایی هایش را به معرض نمایش گذاشت و در نهایت به سپاهان پیوست.

باشگاه اصفهانی در اطلاعیه جذب این بازیکن لیموچی پیش از این در تیم‌های آلومینیوم اراک، پیکان، فولاد خوزستان و قشقایی شیراز به میدان رفته و در تیم ملی امید و بزرگسالان هم بازی کرده است.

این بازیکن علاوه بر پست وینگر، توانایی بازی در پست مهاجم هم دارد. نوشته است:

مهدی لیموچی، وینگر فصل گذشته تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس  از توافق با تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان، قرارداد خود را با این باشگاه به مدت سه فصل امضا کرد.

***

بیرانوند در راه بازگشت به پرسپولیس؟

فسخ قرارداد دوباره بیرانوند با پرسپولیس این بار با شکایت این باشگاه به کمیته وضعیت همراه شد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس با توجه به اسناد و مدارکی که در اختیار داشته و شانس بالای پیروزی در این پرونده، در کمیته وضعیت درخواست غرامت ۲۰ میلیارد تومانی از بیرانوند کرده است.

لیموچی,مهدی لیموچی در سپاهان

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که با وجود درگیری رسانه‌ای دو طرف و شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند در کمیته وضعیت، پشت پرده اتفاقاتی دیگری در حال رخ دادن است؛ جایی که دو طرف در حال مذاکره و پیدا کردن راهی برای حل دوستانه مشکل هستند.

در چنین شرایطی هر اتفاقی ممکن است بیفتد و در صورت مثبت بودن مذاکرات، احتمال بازگشت بیرانوند به پرسپولیس با قراردادی جدید وجود دارد. البته بازگشت بیرانوند با مصوبه هیات مدیره پرسپولیس مبنی بر عدم موافقت با بازگشت بیرانوند مغایرت دارد اما مدیران باشگاه در حال پیگیری ماجرا هستند تا در صورت توافق با بیرانوند، رضایت هیات مدیره را هم بگیرند.

با این حال مانع اصلی بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، وضعیت بیرانوند و باشگاه تراکتور است؛ این که مذاکرات بیرو با تراکتور در چه مرحله‌ای است و آیا امکان بازگشت این دروازه‌بان ملی‌پوش بدون عواقب حقوقی وجود دارد یا خیر؟

***

علی نعمتی و محمدرضا سلیمانی به فولاد پیوستند

به دنبال درخواست یحیی گل محمدی و پس از جلسه مشترک با هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه قرارداد علی نعمتی که طی فصول اخیر به عنوان مدافع میانی و دفاع چپ برای سرخ‌های پایتخت به کار گرفته شده به مدت دو فصل امضا شد.

نعمتی سه فصل پیش و با نظر گل‌محمدی به پرسپولیس پیوسته بود و با تجربه بالایی که دارد قطعاً اینبار هم می‌تواند زیر نظر یحیی به درخشش خود ادامه داده و یکی از ستاره‌های خط دفاع فولاد باشد.

همچنین  محمدرضا سلیمانی، مهاجم فصل گذشته ملوان در باشگاه فولاد حضور یافت و با مدیران باشگاه برای عقد قراردادی دو ساله به توافق رسید.

سلیمانی فصل پیش برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شده بود و در پایان لیگ، دوران خدمتش به پایان رسید و هم اکنون به عضویت فولاد خوزستان درآمده است.

این مهاجم ۲۸ ساله، سال گذشته فصل خوبی را با پیراهن ملوان پشت سر گذاشت و توانست ۸ گل برای تیم تارتار به ثمر برساند. باید دید عملکرد او در در جمع شاگردان گل‌محمدی به چه صورت خواهد بود و آیا با پیراهن فولاد هم می‌تواند درخشش فصل گذشته را تکرار کند یا خیر.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما